csőd;Neckermann Utazási Iroda;

2019-09-25 18:11:58

Már hazai szállodák is előre kérik a pénzt a Neckermann utasaitól

Eközben holland, német, osztrák és lengyel utazási irodák jelentették be, hogy fizetésképtelenné váltak.

A Neckermann Polska 3600 utasa maradt külföldön, legnagyobb problémák Mallorcán, Tunéziában és Törökországban vannak. Az iroda közleményében azt írta, hogy bár stabil az anyagi helyzetük, nem tudnak az anyacégtől függetlenül működni, a csőd 140 dolgozót érint. A lengyel iroda tulajdonosa az a német Thomas Cook GmbH volt, amely fizetésképtelenséget jelentett, de mint mondták, lépéseket tesznek, hogy újraszervezzék magukat saját lábon álló céggé. Közben tárgyalásokat folytatnak a külügyminisztériummal, a biztosítóval és más partnereikkel, az utasaik hazaszállítása érdekében.

A szintén a Thomas Cook érdekeltségébe tartozó német Condor légitársaság a kormánnyal folytat tárgyalásokat egy 380 millió eurós kölcsön érdekében, de azt csak akkor fogják megkapni, ha a kormány biztosítottnak látja a cég további működését. Az osztrák iroda honlapján az olvasható, a rendes üzletmenet leállt, nem értékesítenek utazásokat a Thomas Cook portfóliójából. A hollandok moratóriumot kértek kifizetéseikre.

Lapunk arról érdeklődött a Neckermann Magyarországnál, hogy mennyiben érintik ügyfeleiket a társirodák bejelentései. Azt a választ kaptuk, a korábbi közleményükben írtak továbbra is érvényesek, eszerint a cég anyagi helyzete biztos, a Neckermann Magyarország, mint önálló társaság, folytatja normál tevékenységét, valamennyi külföldön tartózkodó utasuk az eredeti tervek szerint tud hazatérni. A cég stabil pénzügyi helyzetben van, és minden kötelezettségét folyamatosan megtartja, az összes kiállított számlát kifizeti, minden magyarországi irodája nyitva tart. A vezetőség azon dolgozik, hogy a külföldi anyacég okozta gazdasági nehézségekből adódó helyzetet megoldja. A Neckermann 3,4 milliárd forintos vagyoni biztosítéka garantálja, hogy utasaikat ne érjen anyagi kár. További kérdésünkre, hogy hogyan történnek a kifizetések külföldön, elmondták, néhány szálláshely az elutazás napján utasaiktól kérheti a számlájuk kiegyenlítését; ezzel kapcsolatban a honlapjukon és a szociális médiában is tájékoztatást adtak. Az esetek kezelése úgy történik, hogy az utasokkal felveszik a kapcsolatot és a szállodával közvetlenül egyeztetve azonnal kiegyenlítik a szállásdíjat.

Egyes hazai szállodák is biztosra mennek Hajdúszoboszlótól Sopronig, és azonnal készpénzben kérik a szállás kifizetését a becsődölt tulajdonosa miatt bizonytalan helyzetben lévő Neckermann belföldi vendégeitől.