Forma-1;Japán Nagydíj;

2019-10-11 10:03:35

Japán Nagydíj: a tájfun miatt vasárnapra halasztották az időmérőt

Ha akkor sem tudják megrendezni, a pénteki második szabadedzés sorrendje lesz a rajtsorrend is.

Mindkét pénteki szabadedzést a Mercedes uralta a Forma-1-es Japán Nagydíjon, melynek időmérőjét a rossz időjárás miatt csak vasárnap rendezik meg. A két tréninget egyaránt a finn Valtteri Bottas nyerte meg csapattársa, az ötszörös világbajnok és címvédő brit Lewis Hamilton előtt.

A közelgő Hagibis tájfun miatt – amely 270 kilométer/órás szelet is hozhat – a szuzukai szervezők bejelentették, hogy az időmérő edzést szombat helyett vasárnap bonyolítják le. Ha ezt sem tudják megrendezni, akkor a pénteki második szabadedzés sorrendje lesz egyben a rajtsorrend is.

Japánban nem először kavarhat be az időjárás, 2004-ben és 2010-ben az időmérő edzést szombatról vasárnap reggelre halasztották, 2014-ben pedig a Phafone tájfun miatt heves esőzésben bonyolították a futamot. Ez volt az a viadal, amelyen Jules Bianchi olyan súlyos fejsérülést szenvedett egy balesetben, hogy amiatt később életét vesztette.

„Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy szombaton nem fogunk autóba ülni. Így aznap valamivel több szabadidőnk lesz, vasárnap pedig kicsit korábban kelünk” – mondta korábban Max Verstappen.  

Bottas: Lewis legyőzésére koncentrálok

Essen szó azért az esélyesekről is, a Mercedes közel áll egy rekordhoz, lévén a Forma-1 történetének első csapata lehet, amely zsinórban hat éven át mindkét világbajnoki címet megszerzi. Ehhez a konstruktőri és egyéni versengésben sem kell sok a hátralévő öt futamon. A Mercedes 571 ponttal áll a konstruktőri tabella élén, a Ferrari 409 egységgel követi, míg az egyéni versengésben Lewis Hamiltonnak hasonlóan jelentős előnye van, a brit 322 pontot gyűjtött eddig, míg csapattársa, Valtteri Bottas 249 egységnél jár.

„Személy szerint Lewis legyőzésére koncentrálok, de tudom, hogy a helyzetem nem könnyű, nagy szerencsére lenne szükségem” – mondta Suzukában Bottas. – Még mindig harcban vagyok, és küzdeni fogok, amíg az lehetséges, de magamat hibáztathatom, hogy ilyen messze vagyok és Lewis eddig jobb volt. Hiányzik a következetesség, ha az meglett volna, akkor más lehetne a helyzet. Dolgozom ezeken a részleteken, a fő cél, hogy közelebb kerüljek” – tette hozzá.

Ugyan nemrég arról szóltak a hírek, hogy a Mercedes már nem fejleszti idei autóját, a csapat kicsit módosított aerodinamikai csomaggal érkezett meg Japánba. A német istállónál már egy ideje a 2020-as autóra helyeznek nagyobb fókuszt, a Ferrari nyári előretörése azonban némiképp bekavart. Ugyanakkor Charles Leclerc és Sebastian Vettel között egy érdekes rivalizálás alakult ki, ami pedig leginkább a Mercedes malmára hajthatja a vizet.

A legutóbbi, oroszországi versenyen Vettel többször is figyelmen kívül hagyta a csapat utasítását, Leclerc a Japán Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre viszont elárulta, tisztázták az ügyet, és mindent megtesznek azért, hogy a jövőben ne forduljanak elő hasonló esetek – noha a némettel személyesen nem beszélt.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója – aki egyben Vettel korábbi főnöke – a Szocsiban történtek után úgy fogalmazott, a német pilótának nincs jövője a Ferrarinál, mivel a csapat láthatóan elkezdte azt a Leclerc-t favorizálni, aki a legutóbbi nyolc időmérő edzésen legyőzte a négyszeres világbajnokot.

„Remélem, hogy tévedett. Még mindig sok mindent szeretnék elérni a Ferrarinál” – reagált Vettel, aki újságírói kérdésre arról is beszélt, hogy nem a monacóit, hanem Hamiltont tartja legnagyobb riválisának. 

A brit többször hangsúlyozta, nemcsak a csapaton belüli harcot, de a mezőnyben lévő csatákat is kedveli, így sokkal élvezetesebb a versenyzés számára, ha a pályán más csapatokkal is meg kell küzdenie. Vettel szingapúri győzelmét követően úgy fogalmazott, örült a német sikerének, mert a négyszeres világbajnok határozottan nem érezte jól magát hónapok óta, mivel egy új, erős srác bukkant fel mellette.

Ez az érzés Hamilton számára ismerős lehet, ugyanis 2016-ban Nico Rosberg elhappolta előle a világbajnoki címét. A Mercedesnél azóta úgy tartják, nem fér meg két dudás egy csárdában, kérdés a Ferrarinál, hogy és meddig tudják kezelni a német és a monacói rivalizálását.