Magyarország legnagyobb vállalatánál, az Audi Hungária győri gyáránál jelentős létszámcsökkenés van folyamatban, írja a vállalat munkatársainak beszámolói után a G7. Többek szerint a munkavállalóknak nagyjából egy hónapja jelentette be a gyár vezetése, hogy
A létszámcsökkentést úgy írták le, mint ami folyamatos: a határozott idejű szerződéssel rendelkezők nem kapnak új szerződést a meglévő lejártakor és a nyugdíj előtt állókat is megpróbálják mielőbb nyugdíjaztatni.
Az állításokkal kapcsolatban az Audi kitért a konkrét válaszadás elől. Azt cáfolták, hogy 1200 embert elbocsátanának, de a létszám más jellegű csökkentését nem. A G7-nek még azt írták, "az átalakulási folyamat javában zajlik a járműiparban, a konszernben, és az Audi Hungáriánál is, amely nagy kihívások elé állítja a vállalatot". Valamennyi vállalati folyamatukat felülvizsgálják, a folyamat hatással van a foglalkoztatásra is.
Az alkalmazottak adatai alapján a létszám csökkentése valójában már tavasszal elindult. Az elmúlt két évben a gyár dolgozóinak száma idén áprilisig hónapról hónapra nőtt, azóta viszont lassú tempóban csökken.
- nyilatkozta Szimacsek Tibor, az Audi Hungária Független Szakszervezet kommunikációs munkatársa. Megerősítette, hogy az elmúlt hónapokban több olyan határozott szerződéssel rendelkező munkatársról tudnak, akiknek az Audi valóban nem kínált fel új szerződést, valamint hogy nagyjából április óta tart ez a folyamat. A szakszervezetnek nincs tudomása a munkáltató ezzel kapcsolatos jövőbeni terveiről, így nem tud arról, hogy pont 1200 fővel csökkenne a dolgozói létszám.
Az elmúlt időszakban több nagyobb leépítés is volt a feldolgozóiparban Magyarországon, például a jászberényi Electroluxban és a dunaújvárosi Dunaferrben is.
A VW kilenc hónap alatt 8,005 millió járművet értékesített, ami 1,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A kereslet főleg Ázsiában csökkent, növekedést Nyugat-Európában és Dél-Amerikában tapasztaltak. A társaság árbevétele 186,617 milliárd euró (61,7 ezer milliárd forint) volt, ami 6,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 174,577 milliárd euróhoz képest. Az adózás utáni nyereség 11,154 milliárd euró volt, 19 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért 9,376 milliárd eurót. A csoporthoz tartozó márkák részaránya az újonnan forgalomba állított személygépkocsik globális piacán 12,7 százalékra nőtt.
Az Audinál csökkent az értékesítés és a bevétel, a tavaly január-szeptemberi időszakban elért 1,107 millió után 900 ezer gyártmányt szállítottak ki a vásárlóknak, az árbevétel 44,3 milliárd euróról 41,3 milliárd euróra süllyedt.