környezetvédelem;Hollandia;károsanyag-kibocsátás;

A kép illusztráció

- "Pocsék lépés" - sebességkorlátozással küzd Hollandia az uniós kibocsátási határértékek tartásáért

A kormányfő nem örül, más sem, de ez járul hozzá a legjobban a célok eléréséhez.

Nitrogénszennyezés csökkentése érdekében országosan legfeljebb óránként 100 kilométerre csökkenti a gépjárművek legnagyobb megengedett sebességét Hollandia - jelentette be Mark Rutte miniszterelnök szerdán. A holland kormányt májusban bírósági határozat kényszerítette építési munkák ezreinek leállítására, vagy szüneteltetésére, mivel

az ország évek óta túllépi az Európai Unió nitrogén-kibocsátási határértékeit.

A levegőben található nitrogén oxidok (NOx) formájában elsősorban az autókból, teherautókból és az építőiparban használt nehéz dízelüzemű haszongépjárművekből származik. 

Rutte nyilatkozata szerint a sebességkorlátozás "pocsék lépés", amely senkinek sem tetszik, de ez járul hozzá a legjobban a célok eléréséhez. Bejelentette továbbá, hogy az elkövetkező hónapokban további intézkedéseket tesznek az Európai Unió kibocsátási határértékeinek teljesítése érdekében.

A szerdai sürgősségi intézkedések magukban foglalják az állati takarmányok fehérjemennyiségének változásait is, amelyek elősegítik az nitrogéntartalmú ammónia csökkentését az állatok vizeletében.

A talajban vagy a talajvízben található, általában nitrátok formájában előforduló nitrogén ugyanis a mezőgazdasági műtrágyákból, vagy szennyvízből származik. Mezőgazdasági termelők az elmúlt hónapokban többször tartottak tiltakozásokat attól tartva, hogy a kilátásba helyezett korrekciós intézkedések súlyos következményeivel kell számolniuk.

Hollandiában az egy főre eső nitrogén-kibocsátás az EU átlagértékének négyszerese, ennek becslések szerint 61 százaléka származik a mezőgazdaságból. Felmérések szerint Hollandiában az építőipari termelés 2021-re várhatóan mintegy 8 százalékkal esik vissza, ami közel 40 ezer munkahelyre lehet hatással.

Egy túlterhel kamion megcsúszása vezethetett a balesethez.