Vagy újabb plakátkampány érkezik, vagy a jelenleg is futó kormányzati kommunikációs kampányokba ölnek újabb 2,912 milliárd forintot - következtet a 24.hu a Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött tájékoztatóból kiindulva. A lap szerint a kormányzati kommunikációs hadjáratokról szóló dokumentációkban nem kötik az állampolgárok orrára, hogy konkrétan milyen tematikájú kampányra költik a hatalmas összegeket.
A megbízás kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok ellátására vonatkozik, az első nettó 1 milliárd 338 millió forintos, a második pedig nettó 1 milliárd 574 millió forintos keretösszeggel. A nyertes ezúttal is Balásy Gyula, illetve cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. A 24. hu szerint a mostani az ötödik ilyen szerződés csak idén: januárban és áprilisban összesen 20, júliusban csaknem 2, szeptemberben pedig 3,5 milliárd forintos megbízást adott ilyen feladatokra a Rogán Antal alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH).
Legutóbb szeptemberben toltak bele a kormányzati kommunikációba 3,5 milliárd forintot, a választások előtt Rogán Antal tárcája ekkora összegről kötött keretszerződést Balásy cégeivel. Nagyon úgy tűnik, hogy november közepére a kiürült a keret - írja a lap. Hozzáteszi:
A 24.hu megemlékezik Balásy Gyuláról is, aki a cikk szerint nagyon sokat köszönhet Rogán Antal minisztériumának. Csak tavaly összesen 6,3 milliárd forintnyi osztalékot vett ki két, az NKH-nak dolgozó cégéből, ez átlagosan havi 525 millió forintos nyereséget jelent. Nem is csoda: Balásy cégei monopolhelyzetbe kerültek a hivatalnál, miután tavaly nyáron kizárták két versenytársát, Csetényi Csabát és Kuna Tibort, akinek az ügye már a bíróságig jutott. Így minden, az NKH által intézett kommunikációs megbízás a New Land Mediánál, illetve a Lounge Design-nál köt ki. Számítások szerint Rogánék tavaly 50 milliárd forintot költöttek kommunikációra. Idén ez az összeg még nagyobb lehet.