felújítás;3-as metró;

Átszállás a Nagyvárad téren

- Most jön a legrosszabb: indulhat az M3-as metró középső szakaszának felújítása

Az északi és a déli szakasz felújítását egész jól sikerült menedzselni, de a középsőt sokkal nehezebb lesz. Ráadásul a munka összeér a délivel.

Eredményes közbeszerzési eljárás után 2019. november 27-én megtörtént a középső vonalszakasz állomásainak felújításáról szóló szerződés aláírása. A szerződés nettó értéke 90,9 milliárd forint tartalékkerettel együtt, kivitelező a Swietelsky Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, a teljesítési határidő 2022. év vége - közölte a BKV.

A középső szakasz rekonstrukciója már a déli szakasz átadása előtt elkezdődik. A metrót azonban nem állítják le ezen a szakaszon, mert az borzalmas káosszal járna, de egyes megállók felújításának nekilátnak. Így a tervek szerint 2020 márciusától az Arany János utca és Ferenciek tere, 2020 júliusától pedig a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák metróállomásokon is elindul a korszerűsítés. Ez azt jelenti, hogy ezeken a megállókon megállóhelyeken - az utastérben zajló munkálatok idején - a metrószerelvények megállás nélkül áthaladnak.

A Nyugati pályaudvar és a Semmelweis Klinikák állomások közötti szakasz teljes lezárása a déli szakasz forgalomba helyezése után, 2020 végén várható. Ez nem lesz egy vidám dolog sem a tömegközlekedőknek, sem az autósoknak, mert az egymást rendkívül sűrűn követő metrópótló buszoknak a belső kerületekben kell szabad utat biztosítani. A felújítás azonban halaszthatatlan, mert éppen az utoljára hagyott középső szakasz van a legrosszabb állapotban.

A Szaffi, a Vuk és a Vízipók-csodapók karakterei után megint Dargay Attila rajzfilmsorozatának szereplőit festette fel egy józsefvárosi tűzfalra a Színes Város Csoport.