A Fővárosi Közgyűlés díjmentes utazási lehetőséget biztosít a nyilvántartásba vett budapesti álláskeresők számára. Az ehhez szükséges díjmentes bérletet 2020. január 1-jétől lehet kiváltani havi rendszerességgel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bérletpénztáraiban és ügyfélközpontjaiban – tudta meg lapunk a közlekedési társaságtól.
A Fővárosi Közgyűlés 2019. december 11-i döntése azokra vonatkozik, akik budapesti állandó lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek, és Budapest Főváros Kormányhivatala illetékes kerületi hivatalában álláskeresőként nyilvántartásba vannak véve. A jogosultság igazolására az illetékes kerületi hivatalok – kifejezetten az ügyfél kérésére – egy erre a célra használható hatósági bizonyítványt állítanak ki. Az új, „álláskeresők havi bérlete” a BKK bérletpénztáraiban és ügyfélközpontjaiban kérhető a hatósági bizonyítvány, egy személyazonosításra alkalmas okmány és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány bemutatásával. (A bérlet kiváltásához szükséges hatósági bizonyítványt minden hónapban újra meg kell igényelni Budapest Főváros Kormányhivatala illetékes kerületi hivatalában, egészen addig, amíg az álláskeresési időszak tart.) A jogosultság igazolása után a bérletért nem kell fizetni. A hatósági bizonyítvány kiállítását már 2019 decemberében is lehet kérni, azonban a bérlet 2020. január 1-jétől váltható a BKK bérletpénztáraiban és ügyfélközpontjaiban.
A bérletet elővételben nem, csak a kiváltás napján kezdődő érvényességgel lehet megvásárolni, továbbá a bérlet cseréje nem lehetséges. Az álláskeresők havi bérletének kiváltásához 30 napnál nem régebbi hatósági bizonyítvány mutatható be, amelyre az értékesítők ráírják a bérlet kiváltásának tényét. A bérlet pótlására nincs lehetőség, egy hónapon belül több hatósági bizonyítvány bemutatása esetén sem.