Tavaly májusban határozatban rögzítette a kormány, hogy a TMH Hungary Invest Zrt. számára kell eladni a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek állami kézben lévő 90 százalékát, és a gyár mintegy 27 hektáros területét. Azonban a 24.hu szerint az üzlet most megakadt. A lap emlékeztet:
A járműjavító 27 hektáros területe Dunakeszi kellős közepén található, ingatlanfejlesztésre is bomba üzlet. A hangsúly azonban inkább azon van, hogy az orosz vevővel való együttműködés hatalmas megrendelést hozhat, ha hinni lehet a Transzmasholdingnak, és az egyiptomi állami vasúttársaság valóban megrendel 1300 vasúti kocsit, amelyeknek gyártásában részt vehetne a magyar cég. Legutóbb bő egy hónapja közölték hivatalosan, az MTI-n keresztül, hogy a Transzmasholdingnak adja el a magyar állam a Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben lévő részesedését.
Még karácsony előtt alá is írták az erről szóló megállapodást az állami tulajdonosok, az ügylet azonban még nem zárult le, ugyanis a lap információi szerint nem sikerült megegyezni a cégben összesen 10 százalékot birtokló kistulajdonosokkal.
Múlt kedden, a Dunakeszi Járműjavító Kft. közgyűlésén az állami többségi tulajdonos társaságiszerződés-módosítást kezdeményezett. Ehhez a jelenlegi szabály szerint a tulajdonosi szavazatok 100 százaléka szükséges, de a kistulajdonosok felháborodtak a módosító javaslaton, és nem szavazták meg azt.
Vétójog nélkül nyilván kényelmesebb pozícióban vehetné át az új tulajdonos a céget, és a 24.hu úgy tudja, ez az üzletkötés egyik feltétele is. A lap szerint a kistulajdonosok és a dolgozók csak azt kérik, hogy a privatizáció során tartsák be a vonatkozó jogszabályokat. Az állami vagyonról szóló törvény szerint ugyanis
egy állami többségi tulajdonú társaság eladásakor kedvezményes tulajdonszerzést kell felajánlani a dolgozóknak;
ezt ki lehet váltani azzal, hogy a befektető szerződéses kötelezettséget vállal a dolgozók további foglalkoztatására, helyzetük javítására.
Ilyen elemekről azonban az eladók nem tájékoztatták sem a kistulajdonosokat, sem a gyárban működő szakszervezeteket, vagyis az eladás a tulajdonos-dolgozóknak annyit se hozna, mint ami törvény szerint járna, sőt a vétójoguk is odaveszne. A dolgozók a nehezen elért eredményeket, és az eddig munkát adó megrendelést féltik.
A Dunakeszi Járműjavító Kft. az utóbbi időben növelte az árbevételét, és némi nyereséget is fel tudott mutatni: az Opten adatbázisa szerint 2018-ban 8,3 milliárd forint árbevételt ért el, ami jóval meghaladta a megelőző év 6 milliárd forintos forgalmát, az adózott eredmény ugyanezekben az években 19 millió, illetve 59 millió forint volt.