Nem támogatja a kereskedelmi szövetség Karácsony Gergely javaslatát a boltbezárásról

Publikálás dátuma
2020.03.15. 21:11

Fotó: Röhrig Dániel / Nepszava
Nehezen tartják elképzelhetőnek, hogy az egyik településen egy bolttípus nyitva lehessen, a másikon pedig nem.
Nem támogatja Karácsony Gergely főpolgármester egyes boltok bezárásáról szóló javaslatát az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ). Karácsony Gergely vasárnap azt kezdeményezte, hogy a kormány tegye lehetővé a települési polgármestereknek, Budapesten pedig a főpolgármesternek a nem létfontosságú boltok, üzletek nyitva tartásának korlátozását, szükség esetén a bezárás elrendelését. Vámos György, az OKSZ főtitkára az MTI-nek erre reagálva azt mondta, a felvetést nem támogatják. A kereskedelem szabályozásában - hangsúlyozta - országos szinten egységes irányításra van szükség. Nehezen tartják elképzelhetőnek, hogy az egyik településen egy bolttípus nyitva lehessen, a másikon pedig nem. Ezen felül felhívta a figyelmet arra is, hogy az élelmiszerbolt, a benzinkút, a gyógyszertár nyilvánvalóan létfontosságú. 
– Arról viszont nincs állásfoglalás, hogy ezeken túl van-e még olyan, amit az ellátási oldalról ebbe a körbe lehet sorolni

– közölte Vámos György.

Karácsony Gergely Orbán Viktor kormányfőhöz írt levelében azt kérte, hogy a kormány rendkívüli intézkedésként tegye lehetővé, hogy a polgármester elrendelhesse a településen található üzletek nyitva tartásának korlátozását, illetve – a napi fogyasztási cikkeket, dohányterméket, gyógyászati segédeszközt és üzemanyagot értékesítő üzletek, valamint a gyógyszertárak, a posták, továbbá a hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások fiókjai kivételével – bezárását.

Irodai dolgozók: elbocsátástól még nem kell tartaniuk, az álláshirdetéseket viszont már leállították

Publikálás dátuma
2020.03.15. 19:54
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Technikailag felkészültek a cégek a koronavírus miatti távmunkára, legalábbis az irodai munkát végző dolgozók esetében – derül ki egy friss kutatásból. Abban viszont nem bíznak maradéktalanul a vezetők, hogy beosztottaik otthonról is jól elvégzik feladataikat.
Tízből kilenc, elsősorban elsősorban irodai munkát végző munkatársakat foglalkoztató vállalat bevezeti az otthoni munkavégzést, amennyiben a járványhelyzet úgy kívánja, és csupán tíz százalékuk küldené táppénzre vagy szabadságra dolgozóit – derül ki a Dreamjo.bs és Az Év Irodája friss kutatásából. A céges válaszok szerint a többség fel is van készülve a távmunkára, és az nem is ismeretlen számukra. Több mint 80 százalékuknál a teljes cég, vagy a munkavállalók nagy része ugyanis egyébként is szokott otthonról dolgozni. A távmunkában a mikrovállalatok járnak az élen, náluk az arány több, mint 90 százalék. A felmérés során kevés – 6 százalék – cég válaszolt úgy, hogy egyáltalán nincs a munkavállalóknak otthoni szerverhozzáférése. Videókonferenciára alkalmas szoftverrel tízből nyolc cég rendelkezik, projektmenedzsment szoftverrel pedig minden harmadik vállalat dolgozik. A kimondottan állásinterjúra fejlesztett program, azaz videóinterjú platform azonban hiányzik a cégek palettájáról: 84 százalékuk még egyáltalán nem találkozott ilyen eszközzel, így előfordulhat, hogy a HR-eseknek kihívás lesz a következő időszak a toborzás szempontjából. A felmérés szerint a munkavállalók iránti bizalommal is akadnak gondok. A megkérdezett cégvezetőknek, HR-vezetőknek csaknem egyharmada vallott úgy, hogy nem bízik a kollégákban, vagy legalábbis vannak kétségeik, hogy a kiadott feladatokat maradéktalanul el fogják-e otthonról végezni. Ez a vélekedés leginkább a pénzügyi és a kommunikációs szektorra jellemző. A felmérésből kiderül az is: a cégek harmada részben vagy teljesen leállította álláshirdetéseit az elmúlt napokban. Ez elsősorban a szoftverfejlesztés és e-commerce területeken mozgó cégeket érinti. A válaszadók 94 százalékánál ugyanakkor még egyáltalán nem merült fel az elbocsátások kérdése a cégen belül.   
Szerző

Bezárnak az ügyfélszolgálatok

Publikálás dátuma
2020.03.15. 18:37
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az NKM Nemzeti Közművek, az E.ON, az Elmű-ÉMÁSZ és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató az összes, a Főtáv és a Fővárosi Közterület-fenntartó pedig a legtöbb ügyfélszolgálati irodáját bezárja. Ügyintézés mostantól neten, telefonon, levélben.
Az NKM Nemzeti Közművek az új típusú koronavírus további terjedésének megakadályozása céljából, további rendelkezésig bezárja ügyfélszolgálati irodáit – közölte a cég szombaton. Ügyfeleiket arra kérik, hogy ezalatt válasszák a teljes üzemmel működő online és telefonos elérhetőségüket, mobilalkalmazásukat, vagy juttassák el megkeresésüket írásban a társaság e-mail- vagy postacímére. Honlapjukon minden információt közzétesznek. A regisztráció néhány percet vesz igénybe. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a járványveszély miatt hétfőtől március 31-ig szünetelteti a személyes ügyfélszolgálatot. Az ügyfeleknek szintén a telefonos és online elérhetőségeiket ajánlják. Az ügyfelek bármilyen ügyet intézhetnek ily módon. A cég minden megkeresésre válaszol – írták. A személyes ügyfélszolgálat átmeneti felfüggesztése ugyanakkor nem mentesít az ügyintézési felelősség és az úthasználati díj megfizetése alól – szögezték le. Ügyfelei és munkatársai egészségmegóvása érdekében valamennyi ügyfélszolgálati irodájában ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ – közli a két, tavaly azonos tulajdonosi körhöz került áramszolgáltató szó szerint megegyező közleménye. Az ügyfelek hétfőtől digitális felületeiken, azaz online, telefonon vagy e-mailben intézhetik ügyeiket. A döntés visszavonásig érvényes. Az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ mindent elkövet annak érdekében, hogy hozzájáruljon a koronavírus terjedésének megelőzésére tett kormányzati lépésekhez és felkészüljön egy lehetséges járványhelyzetre. A két társaság célja, hogy ügyfeleik, munkatársaik, partnereik és hozzátartozóik egészségét megóvja, ugyanakkor garantálják szolgáltatásaik biztonságát a kihirdetett veszélyhelyzet idején is. Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és a jelenlegi helyzetben biztonságosabb az ügyintézés – teszik hozzá. A két áramcég arra kéri ügyfeleit, hogy lépjenek be, illetve, ha még nem tették, regisztráljanak az online ügyfélszolgálaton (www.eon.hu/ugyintezes, valamint https://ker.elmuemasz.hu), ahol kényelmesen és teljes körűen intézhető mérőállás-diktálás, számla- és egyenlegmegtekintés, számlafizetés, e-számlára-váltás és értesítés tervezett üzemszünetekről. A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében kérik ügyfeleik együttműködését, hogy a telefonos ügyfélszolgálatot (https://www.eon.hu/hu/lakossagi/elerhetosegek.html, illetve https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/telefonos-ugyfelszolgalat) csak sürgős esetben keressék a következő időszakban. A koronavírus magyarországi terjedése miatt a Főtáv március 16-ától a dél-budapesti kivételével szünetelteti ügyfélszolgálati irodáiban a személyes ügyintézést; a rendelkezés visszavonásig érvényes – közölte a fővárosi távfűtő cég pénteken. A Dél-budapesti ügyfélszolgálati iroda a főváros XI. kerületében, a Barázda utca 20-30. alatt található. A következő időszakban a Főtáv ügyfelei az online ügyfélszolgálati felületen (http://www.fotav.hu/lakossagi-ugyfelek/ugyfelszolgalat/ugyintezes-interneten/) intézhetik ügyeiket. Mindenkit arra kérnek, hogy az éjjel-nappal hívható telefonos elérhetőséget (06-1-700-7000) ebben az időszakban műszaki jellegű hibabejelentésre használják. A koronavírus-helyzet miatt hétfőtől átmenetileg szünetelteti a II. kerületi, Fő utcai ügyfélszolgálati iroda és a XI. kerületi Barázda utcai ügyfélpult működtetését az FKF – közölte a fővárosi társaság pénteken. Az Ecseri úti Központi Ügyfélszolgálati Iroda ellenben a megszokott munkarendben áll az ügyfelek rendelkezésére. Arra kérnek ugyanakkor mindenkit, hogy lázas, beteg állapotban személyes ügyintézés helyett a szolgáltatásaikkal kapcsolatos kérdés, bejelentés esetén ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatukat (06 80 353 353) keressék, vagy írjanak az fkfzrt@fkf.hu e-mail-címre. Egyúttal kérik az ügyfeleket, hogy ügyintézésre elsődlegesen az online ügyfélszolgálatot használják (https://www.fkf.hu/online-ugyintezes). Az intézkedés visszavonásig érvényes – áll az FKF közleményében. A Fővárosi Vízművek honlapján található közlemény szerint Fő utcai ügyfélszolgálati pultjuk a kialakult járványügyi veszélyhelyzet miatt 2020. március 16-tól átmenetileg zárva tart. Központi, valamint a város vonzáskörzetében lévő ügyfélszolgálataikon munkatársaik továbbra is a megszokott munkarendben fogadják ügyfeleinket. Arra kérnek azonban mindenkit, hogy a többi ügyfél és ügyintézőik fertőzésveszélyének kiküszöbölése érdekében, ha tehetik, válasszák a biztonságos és gyors online ügyintézést (https://ugyfelszolgalat.vizmuvek.hu). Lázas, beteg állapotban a személyes ügyfélszolgálati iroda látogatása helyett hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat.   Az NKM, az E.ON és az Elmű-ÉMÁSZ péntek este jelentette be, hogy egyetlen, vele szerződött háztartásnál sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot és - az NKM esetében - a gázt. Ezzel járulnak hozzá ahhoz, hogy a veszélyhelyzet időszakában minden lakossági ügyfél számára biztosított legyen az energiaellátás. Az NKM közlése szerint az intézkedés azokra nem vonatkozik, akiket már kikapcsoltak. 
Frissítve: 2020.03.16. 06:13