panasz;háziorvos;koronavírus;

2020-03-23 06:40:00

Ládában gyűjtenék a betegpanaszokat Zalában

A zalai jegyzők olyan levelet kaptak a helyi kormányhivataltól, amely az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi), valamint az operatív törzs rendelkezéseinek is ellentmond.

Arra kaptak ugyanis utasítást, hogy egészségügyi panaszládákat helyezzenek ki a háziorvosi rendelők elé, „amelyekbe a rendelőt látogató betegek elhelyezhetik egészségügyi panaszaikat tartalmazó, háziorvosaik részére írt levelüket (telefonszámaikkal)”. Kapcsolattartóként a kormányhivatal egyik ügyintézőjének elérhetőségeit adták meg.

- A hivatalos indoklás szerint a panaszláda azért szükséges, hogy a háziorvos fel tudja hívni és ki tudja kérdezni betegeit a panaszaikról. Ezzel próbálnák megakadályozni, hogy az egészségügyi személyzet is elkapja a fertőzést – mondta a Népszavának egy zalai háziorvos. 

Egy másik doktor szerint veszélyes a kezdeményezés: mi történik, ha a beteg péntek délután dobja be az üzenetét a panaszládába, de az orvos csak hétfőn veszi észre? - Akut esetnél ez akár tragédiába is torkollhat. Az Emmi szerint a telefonos megkeresés a hatásos, ki lehet kérdezni a beteget, s el lehet dönteni, hogy behívja-e az orvos a rendelőbe, vagy másfajta protokollt alkalmaz. Amúgy tudomásom szerint a Nemzeti Népegészségügyi Központnál nem is tudnak a panaszládákról. A dobozokat egyébként a kormányhivataltól kell megrendelni - mondta.

Lapunk megkereste a zalai kormányhivatalt, a Nemzeti Népegészségügyi Központot és az operatív törzset is: arra vártunk választ, kinek az ötlete a panaszláda, kinek a megbízásából kell a településeknek ezt kihelyezni, milyen szabályozás vonatkozik a panaszládára, például milyen gyakorisággal kell üríteni, van-e ennek valamilyen protokollja, s erről kaptak-e tájékoztatást a háziorvosok? Kérdéseinkre csütörtök délelőtt óta nem kaptunk választ.