Az elmúlt napok során lakossági ügyfeleik részéről megnőtt az érdeklődés a részletfizetési kedvezmények és a halasztott fizetés iránt - közölték érdeklődésünkre az E.ON-nál és a tavaly vele egy tulajdonosi csoportba került Elmű-ÉMÁSZ-nál. A kikapcsolások felfüggesztése óta a fizetési fegyelemben az E.ON-nál nem látnak érdemi változást, az Elmű-ÉMÁSZ-nál pedig még korainak vélték hosszú távú következtetések levonását.
Ügyfeleiket arra kérik, hogy egészségük megóvása érdekében számláikat lehetőleg ne csekken, hanem átutalással vagy online ügyfélszolgálatukon keresztül fizessék be. Az Elmű-ÉMÁSZ-nál leszögezték: nincs olyan szolgáltatásuk, aminek ügyeit ne lehetne e csatornáikon keresztül intézni. Bár a veszélyhelyzetre tekintettel ügyfélszolgálati irodáit valamennyi energiaszolgáltató bezárta, az E.ON kísérleti jelleggel lehetővé tette a videós kapcsolattartást. Szavaik szerint az ügyfelek mindenütt nyitottsággal fogadták a változásokat, amiért a cégek ezúton is köszönetet mondanak.
Az E.ON-nál az elmúlt hetek során az ipari termelés visszaesése miatt a tavalyi év hasonló időszakánál alacsonyabb energiafogyasztást mértek. Az Elmű-ÉMÁSZ-nál egyelőre nem észleltek lényegi változásokat, de ezt nagyban befolyásolhatja az átlagosnál melegebb időjárás is. A veszélyhelyzetben ugyanakkor a fogyasztás szerkezetének ideiglenes átrendeződésére, azaz növekvő lakossági és csökkenő ipari igényekre számítanak. Kérdéseinkre az országos gázellátást is biztosító, állami NKM-től nem kaptunk választ.