Több budapesti járatát is újraindítja a Lufthansa

Publikálás dátuma
2020.05.15. 12:52

Fotó: SVEN HOPPE / DPA / AFP
Frankfurti, zürichi, stuttgarti és düsseldorfi gépek is elindulnak júniusban.
Több budapesti járatát is újraindítja a Lufthansa-csoport, a frankfurti, zürichi, stuttgarti és düsseldorfi járatok is elindulnak júniusban – közölte pénteken a cég magyarországi képviselete az MTI-vel. A közlés szerint a Lufthansa június 1-jétől mindennap egyszer közlekedik majd Budapestre Frankfurtból, hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap reggel, kedden csütörtökön és szombaton pedig délután érkeznek meg a társaság Airbus A320neo gépei. A Swiss június 5-étől hetente kétszer, hétfőn és pénteken repül a svájci és magyar főváros között Airbus A320-asokkal, míg a cégcsoport fapados vállalata, az Eurowings hetente háromszor (hétfőn, csütörtökön és szombaton) repül Düsseldorf és szintén hetente háromszor (hétfő, csütörtök, péntek) Stuttgart felé. A Lufthansa-csoporttal június végéig Európában 106 célállomás válik elérhetővé, és 20 interkontinentális járat is elindul, a csoport hetente 1800 járatot fog közlekedtetni. Az áprilisban leállított Brussels Airlines a mostani tervek szerint június 15-ével szűkített kínálattal, de újraindul, az Austrian Airlinesnál még nem döntöttek arról, hogy júniusban újraindítják-e az üzemelést.
Szerző

Júniustól emeli a csomagfeladás árait a Magyar Posta

Publikálás dátuma
2020.05.15. 12:18
Képünk illusztráció
Fotó: Röhrig Dániel / Népszava
Két kilogrammos súlyhatárig az MPL Postacsomag 110 forinttal lesz drágább, az MPL Üzleti Csomag pedig 115 forinttal házhoz szállításnál és 55 forinttal a csomagautomatára feladott küldeményeknél.
A Magyar Posta június elsejétől átlagosan 6,3 százalékkal emeli a belföldi és 1 5,78 százalékkal a nemzetközi csomagfeladás díjszabását a költségek növekedése és a nemzetközi szállítási díjak drasztikus emelkedése miatt – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Hangsúlyozzák, hogy a vállalat portfóliójában továbbra is elérhető az egyetemes szolgáltatás alapján biztosított MPL Postacsomag, díja az üzleti alapon nyújtott MPL üzleti csomag szolgáltatási díjánál 12 százalékkal kedvezőbb. Hozzáteszik, hogy két kilogrammos súlyhatárig az MPL Postacsomag 110 forinttal lesz drágább június elsejétől, az MPL Üzleti Csomag pedig 115 forinttal házhoz szállításnál és 55 forinttal a csomagautomatára feladott küldeményeknél. A lakossági csomagok többsége kisebb súlyú, a teljes feladott volumen mintegy kétharmada 2 kilogramm alatti, ennél a kategóriánál a drágulás 100 forint körüli. A csomagtermékek díjazása azonban nemcsak a súlytól függ, hanem attól is, hogy milyen kézbesítési szolgáltatás kapcsolódik hozzá, így például a csomagautomatán feladott csomagok díja a legalacsonyabb, míg a házhoz szállítással feladott termékeké a legmagasabb. A nemzetközi csomagszolgáltatásban az átlagos áremelkedés a belföldi szolgáltatásokat meghaladó mértékű lesz, tekintettel arra, hogy a nemzetközi költségek, köztük kifejezetten a légi szállítási díjak jelentős mértékben emelkedtek március óta. A szállítási díjak több viszonylatban is 3-4-szeresére nőttek, ennek eredményeként a nemzetközi szolgáltatások díjai átlagosan 15,78 százalékkal emelkednek. Az Európai Unió országaiba címzett csomagküldemények lakossági feladási díja átlag alatt, 12 százalékkal drágul. A Magyar Posta közölte, a társaság a hazai nagyobb csomaglogisztikai piaci szereplők közül utolsóként emeli meg árait, azt a piaci árváltozások 10 százalék alatti mértékéhez igazította. A nemzetközi csomagfeladás díjait a Magyar Posta a veszélyhelyzet elmúltával felülvizsgálja – írják a közleményben.
A Magyar Posta csomagfeldolgozója
Fotó: Népszava
Szerző
Témák
Magyar Posta

Átadták a debreceni gyár területét a BMW-nek, a tervek szerint pár hónapot csúszik az építkezés

Publikálás dátuma
2020.05.15. 12:07

Fotó: Béres Márton / Népszava
Ebben a pillanatban az ütemezés vizsgálata folyik – mondta Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A debreceni BMW-gyár meg fog épülni, eddig minden az előzetes ütemtervnek megfelelően haladt; az építési területet pénteken átadták a beruházónak – jelentette be Szijjártó Péter a Facebook-sajtótájékoztatóján pénteken Debrecenben. A külügyminiszter az MTI összefoglalója szerint azt mondta, minden fél tartja az ígéreteit, és teljesíti a kötelezettségeit, a 2018 nyarán bejelentett, gyárépítésről szóló szerződés 2020 június végén, módosítás nélkül hatályba lép. Hozzátette, a beruházás értéke több mint egymilliárd euró, amelyhez a magyar kormány 12,3 milliárd forintos támogatást nyújt.
A világjárvány okoz néhány hónapos eltolódást a világgazdaságban is, ezért természetes, hogy az építkezés menetrendjét néhány hónapos „tól-ig” határral módosítani kell

– mutatott rá.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója (b) Debrecenben az épülő BMW-gyár területén 2020. május 15-én
Fotó: Boros Mátyás / MTI/KKM
Hangsúlyozta, olyan kérdés nincs, hogy a gyár meg fog-e épülni, és olyan kérdés sincs, hogy el fog-e kezdődni az építkezés, mert az építkezés elkezdődött. Ez világosan látszik, azt a leendő gyárigazgató, és a BMW képviselői egyaránt világossá tették – mondta. Szijjártó Péter felidézte, hogy a debreceni BMW-beruházás bejelentése óta a gyárépítés első fázisa zajlik, ami az előkészítő munkálatokat és az infrastrukturális beruházásokat jelenti. A gyár helyszínéül kialakított négyszáz hektárnyi területen több hónapja „gépláncok százai, emberek ezrei” dolgoztak és dolgoznak, több mint 2 millió köbméternyi földet mozgattak meg, 123 kilométernyi vezetéket építettek be a földbe, 12 kilométernyi vizesárkot ástak ki a munkások, a leendő épületek stabilitása érdekében pedig 500 cölöpöt helyeztek le. Közölte azt is, hogy elkezdődtek az áram és gázellátással kapcsolatos kivitelezések, a két autópálya-lehajtó kivitelezése is az ütemterveknek megfelelően halad: 2021 végére az első autópálya-csomópont megépül, és az ipari park körüli útépítések addigra befejeződnek. Zajlik a Budapest és Debrecen közötti vasútvonal fejlesztése, ez 2023 végére elkészül. A német iskola indításával kapcsolatos minden munkát elvégeztek – tette hozzá. A miniszter azt is megerősítette, hogy a BMW felvette az első munkavállalóit Debrecenben. Szijjártó Péter kitért arra is, hogy a világjárvány nem pusztán egészségügyi, hanem gazdasági kérdés is. Miközben az első számú feladat az emberek életének, egészségének megvédése, ugyanúgy feladat a munkahelyek megvédése, és új munkahelyek létrehozása, ezáltal a magyar gazdaság újraindítása is – mondta. Ez csak új beruházásokkal lehetséges – hangsúlyozta. „Éppen ezért a kormány gazdaságvédelmi akcióterve továbbviszi azt a gazdaságpolitikai filozófiát, amelyet tíz éve a magunkénak vallunk, és amely az új beruházások támogatására összpontosít” – szögezte le. Az autóiparnak a beruházások terén kiemelt szerepe van,
a gyár megépül, Debrecen pedig a globális autóipar egyik nagyon fontos fellegvára lesz

– összegezte, és köszönetet mondott a BMW minden vezetőjének azért, hogy elkötelezettek Magyarország és Debrecen mellett.

Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója az eseményen leszögezte: a munkálatok a tervek szerint folytatódnak.
„Mi változatlanul elkötelezettek vagyunk a Debrecenben létesítendő üzem tervei mellett”

– fogalmazott.

Hozzátette: az a globális gazdasági helyzet, amit a járvány okozott, rányomta a bélyegét az építkezésre is. Azt mondta
szükség lesz az építkezés ütemezésének némi módosítására, ebben a pillanatban az ütemezés vizsgálata folyik. A késés, feltételezéseik szerint, néhány hónapban mérhető.

Michele Melchiorre végezetül köszönetet mondott Debrecen városának és a magyar kormánynak a bizalomért, és a professzionális együttműködésért.
Nemrég Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke, a bajor cég első negyedéves eredményeit bejelentő sajtótájékoztatón közölte, hogy a BMW AG igazgatóság úgy döntött, a koronavírus-járvány miatt nem kezdi meg a debreceni gyárának építést. A cégvezér arról beszélt, hogy a következő időszakban „alaposan áttekintjük az összes projektünket, azt vizsgáljuk ezek hozzájárulnak-e a sikerekhez, jó-e az időzítésük, még életképesek-e, illetve megvalósíthatóak-e”. – A BMW Group körültekintően kezeli a válságot, a folyamatokra összpontosítva és mindig a jövőbe tekintve hoz döntéseket. Amíg a válság fennáll, azon dolgozik, hogy a lehető legszilárdabb alapokat teremtse meg a krízis utáni újrainduláshoz – ezt tartalmazza az a közlemény, amelyet Salgó András, a BMW Magyarország vállalati kommunikációs vezetője juttatott el a Népszavához, válaszul a feltett kérdéseinkre. Az írta, továbbra is elkötelezettek az új, magyarországi gyáregységgel szemben, annak megépítése a cégcsoport hosszú távú növekedési törekvéseit támasztja alá. Feltételezésük szerint a koronavírus járványhelyzet hatással lesz a debreceni építkezési munkálatokra, így azok lelassulhatnak.   Az építkezés az előzetes tervekhez képest már eddig is csúszott, 2018 októberében, az üzem alapításával kapcsolatos szerződések ünnepélyes aláírásakor ugyanis még arról beszéltek az érintettek, hogy az üzem kivitelezése 2019. őszén indul: addigra a tervek szerint már kiépült volna az infrastruktúra, beleértve a korszerűsített konténerterminál, a villamosított vasútvonal és az új telekommunikációs központok meglétét.
Szerző