Március közepén kellett volna elkezdődnie a Forma-1 2020-as szezonjának Ausztráliában. A csapatok meg is érkeztek Melbourne-be, a koronavírus-járvány azonban közbeszólt, a McLaren egyik alkalmazottjánál kimutatták a fertőzöttséget, aminek hatására az istálló azonnal visszalépett a futamtól. Péntek 13-án pedig a szervezők az utolsó pillanatokban lefújták a programot.
A valódi futamok helyett virtuális versenyekkel kellett beérniük a sportág szerelmeseinek, eközben sorra morzsolódott le a versenynaptár. Hosszú egyeztetések után megszületett a döntés arról, hogy az előttünk álló hétvégén Ausztriában zárt kapuk mögött startol az idény. A résztvevőkre szigorú biztonsági intézkedések vonatkoznak, a jól megszokott motorhome-okat pedig konténerházakkal helyettesítették.
Ugyancsak nem megszokott, hogy úgy kezdődik el a szezon, hogy a pontos versenynaptár még nem ismert, lévén egyelőre csak nyolc futam megrendezéséről született döntés. Ráadásul két pálya, a Red Bull Ring és Silverstone két nagydíjat rendez egymás után. Hét helyszínen már biztosan nem lesz idén F1-es futam, további kilenc sorsa a levegőben lóg. A szervezők 15-18 versenyt szeretnének tető alá hozni, jó esély van rá, hogy már a hétvégi évadnyitó előtt fény derül a folytatás részleteire, arról viszont még túl korai beszélni, hogy mikor térhetnek vissza nézők a lelátókra.
A koronavírus-járvány gazdaságilag több csapatot is nehéz helyzetbe sodort, a Williams-istállót árulják, a McLarennek pedig a napokban a Bahreini Nemzeti Bank biztosított 150 millió font kölcsönt, hogy rendezze a felmerült pénzügyi problémáit. A talpon maradás reményében döntés született a fejlesztések korlátozásáról, a nagy szabályváltozások, az új autók bevezetésének 2022-re halasztásáról, a 145 millió dolláros költségplafon jövő évi bevezetéséről.
A csapatok a fejlesztési stop következtében gyáraikban lélegeztetőgépeket kezdtek gyártani, a Forma-1 pedig George Floyd halála következtében Lewis Hamiltonnal az élen a rasszizmus elleni harcot is a zászlajára tűzte.
Nemcsak amiatt lesz különleges a szezon, hogy a csapatok és pilóták jelenleg még nem tudják, hogy hány verseny lesz, hanem azért is mert az idénykezdet előtt felbolydult a pilótapiac. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel az évad végeztével távozik a Ferraritól, azaz önmagáért versenyez, így nehéz elképzelni, hogy betartja majd a csapatutasításokat és nem lesznek újabb balhéi Chalres Leclerc-rel. A német távozása után eldőlt, hogy Carlos Sainz Jr. érkezik a McLarentől az olaszokhoz, a spanyol helyét pedig Daniel Ricciardo veszi át. A többi csapat egyelőre kivár, a legnagyobb kérdés mindenesetre az, hogy Valtteri Bottas maradhat-e a Mercedesnél.
Ami a jövőt illeti, nagy kérdés, hogy a szerelők, a pilóták a hosszú kihagyás után hogyan rázódnak majd vissza, illetve mivel a fertőzés veszélye továbbra is fennáll, az is elképzelhető, hogy majd a tartalékoknak kell autóba ülniük.