A Wunderkammer, azaz csodakamra a XVI. századi Európában kialakult műfaj, gyűjteménye olyan természeti képződményeknek és ember alkotta tárgyaknak, amelyek magával ragadják a képzeletet, csodálatra és elmélyülésre invitálják a látogatót. Olvashatjuk a Csodakamra – A dolgok rendje című kortársékszer- és képzőművészeti kiállítás ismertetőjében, amely ezzel kijelöli az irányt a vitrinekben és falakon látható munkák értelmezéséhez. A friss ötletekkel teletűzdelt ékszerek, és a rájuk felelgető képek, installációk között lépkedve azonban mégis úgy érezhetjük, ezúttal több útmutatásra vágyunk. Finom kötőszövet rejlik a természeti és mesterséges anyagok és formák, a minket körülvevő világ ember által alkotott, és kezdetektől meglévő konstrukciói között, ezek azonban csak részben nyitják meg magukat.
Az emeleti térben izgalmas kapcsolódásokat fedezhetünk fel Melkovics Tamás grafikái, Fekete Fruzsi Mushrooms are never alone („a gombák sosincsenek egyedül”) ezüstözött réz és hímzett vatta ékszerei, illetve Losonczy Orsolya brossai, akárcsak Jagicza Patrícia sokszínű képei és Németh Franciska korall ékszerei között. Hasonlóan a földszint is kínál találkozópontokat: Mátyási Péter Növényportrék című festményinstallációja, amely a kihalással veszélyeztetett, illetve már kipusztult magyarországi növények jegyzéke, a Vörös lista alapján kihalt fajok „portréit” mutatja be (ennek egy részét korábban a Molnár Ani Galériában is láthattuk), remek párban áll Gaál Gyöngyvér rügy-brossaival és virág ékszereivel. Szintén rendhagyóak Fazekas Veronika békákat formázó fülbevalói, brossai. Vági Flóra munkáin a fa is megjelenik különféle felhasználási formákban, amelyek Zalavári Fruzsina az emeleten kiállított achát ékszereivel is rokoníthatók.
A párhuzamok időnként a csodakamra elvei szerint engedik szárnyalni képzeletünket, máskor viszont megtorpanásra késztetnek: a kortárs ékszerek és alkotások eredetisége magával ragad, de ha szeretnénk eljutni a jelentésekig, olykor úgy érezhetjük, magunkra hagytak. Megannyi kérdéssel állunk a puszta létükben is szép, vagy épp meghökkentő munkák előtt, válaszokat azonban nem mindig remélhetünk.