Volt egy halvány próbálkozás 2006-tól, hogy legyen a lobbizás tiszta és átlátható, aki erre adja a fejét, kapjon sorszámozott igazolványt, és időnként jelentse, kinél és mit ért el. Értelemszerűen ezen a ponton megbukott a kísérlet, normális lobbista nem adja ki a partnereit, különben soha többé nem állnak vele szóba.
Amikor másodszor is kormányra került a Fidesz, azonnal el is törölte az egész lobbitörvényt, tudván, hogy még a legjámborabb falusi polgármester is felhívja a térség FIDESZ-KDNP-s képviselőjét, ha nagyon el akar érni valamit. Ahhoz sem kellett az egyetemi lobbista képzés (mert ilyen is volt!), hogy mindenki tudja: ha vasútvonal fejlesztésről, lezárásról, netán távolsági buszozással, városi közlekedéssel összefüggő vitáról van szó, csak és kizárólag Fónagy Jánost kell keresni. Volt ő már miniszter, államtitkár, biztos, állítólag évek óta azon dolgozik, hogy összehangolja a MÁV és a Volán menetrendjét, de egészen idén nyárig ebből nem látszott semmi. Hol lezártak, hol újranyitottak vasúti szárnyvonalakat, hol feldarabolták, hol egybeolvasztották a Volánokat. Fónagyot vasútpártinak tartják, de főként politikusnak, akihez tömegek jelentkeznek be, ha bármi történik a közlekedésben. Nem titok, amióta a járványra hivatkozva júniusban leállt 34 vasútvonalon a forgalom, majd több száz buszjáraton változtattak, egymásnak adták a kilincset a képviselők és polgármesterek az irodájában.
Homolya Róbert, a vasúti csoport vezére elhitte: a MÁV és az alá besöpört busztársaság integrációját szakmai alapon lehet végigvinni. Nem számolt a Fidesz gyakorlott lobbistáinak erejével és a politikával. A vonalak és járatok jelentős része most is, századszor is újraindul, mert jövőre már kampányolni kell a 2022-es választásra, és utána az önkormányzatira. Nem kell ide lobbi igazolvány, megy ez nálunk anélkül is.