fővárosi önkormányzat;BKK;kerékpáros közlekedés;fővárosi közlekedési rendszer;

2020-09-23 16:34:47

A sokat vitatott kerékpársávok helyett bringasztrádát ígér tíz éven belül a BKK

Mindenkinek gyors és biztonságos közlekedést szeretne a zöld, fenntartható fővárost és a klímavédelmet zászlajára tűző városvezetés.

Átfogó vitát, illetve széleskörű véleményezési és szakmai tervezési folyamatot indít a főváros és közlekedésszervező cége a budapesti közlekedés átalakításáról – derült ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán olvasható közleményből.

A közzétett elképzelés egyik legfőbb eleme, hogy 2030-ra úgynevezett bringasztráda-hálózatot építenének ki a kerékpárosok és a kis elektromos járművek, például a rollerek részére, és ugyanígy kiépítenének egy hasonlóan biztonságos úthálózatot a gyalogosok számára is.  

Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes szerint az úgynevezett „aktív és mikromobilitási” vitaanyag, illetve a városvezetés célja, hogy a budapestiek különböző közlekedési módokat használhassanak a jövőben, anyagi helyzetüktől függetlenül, gyorsan és biztonságosan.  Emlékeztetett: tavaly októberben arra kaptak felhatalmazást, hogy egy zöld és fenntartható, a klímavédelmet szem előtt tartó Budapestet építsenek.

Ezért a BKK egy tízpontos javaslatot dolgozott ki:

A BKK arra alapozta javaslatát, hogy a hatályos Budapesti Mobilitási Terv célkitűzése szerint a kerékpáros közlekedés aránya 2030-ra eléri az 5 százalékot, a gyalogos közlekedés pedig a 15 százalékot az utazások hosszát tekintve, de nem a közösségi közlekedés igénybevétele helyett, hanem azzal kombinálva.   

Azt tervezik, hogy a most publikált „aktív és mikromobilitás helyzetfeltárást, jövőkép és bringasztráda térképet” már szeptember végén megvitatják egy szakmai egyeztetésen, majd ezt követően a budapestiek véleményét is kikérik a fejlesztésekről.