Előfizetés

Penészes lehet a puszedli, visszahívja az Aldi

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.10.05. 15:10

Fotó: Aldi
Elővigyázatosságból lép a bolt.
A Manner puszedli 180 g, szilvás („Powidl Knöpfe”) elnevezésű tételt hívják vissza.

Mint írják, egy belső vizsgálat során kiderült, hiba lépett fel a gyártási folyamatban és emiatt nem zárható ki, hogy penészes lehet a termék. A forgalmazást azonnal felfüggesztették, a terméket minden magyarországi Aldi-üzletben lehetett kapni. A következő termékeket hívják vissza: Manner puszedli 180 g, szilvás („Powidl Knöpfe”)
  • Minőségmegőrzési idő: 6.5.2021 és tételszám: L13450127 L
  • Minőségmegőrzési idő: 6.5.2021 és tételszám: L13450127 R
  • Minőségmegőrzési idő: 7.5.2021 és tételszám: L13450128 L
  • Minőségmegőrzési idő: 7.5.2021 és tételszám: L13450128 R
  • Minőségmegőrzési idő: 8.5.2021 és tételszám: L13450129 L
  • Minőségmegőrzési idő: 8.5.2021 és tételszám: L13450129 R
A megvásárolt termékeket bármelyik ALDI-üzletbe vissza lehet vinni, ahol blokk hiányában is visszatérítik az árát.

Megjegyzik, hogy az előállító, a gyártó vagy a forgalmazó felelőssége egyelőre nem állapítható meg. 

6,3 milliós veszteséget hozott össze a felcsúti kisvasút

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.10.05. 14:57

Fotó: Népszava
Üsse kavics, a cechet úgyis az adófizetők állják.
2019. július 1. és 2020. augusztus 30. között a jegyértékesítésből 12,9 millió forint bevétele származott, viszont a kisvasút üzemeltetése 19,2 millió forintba került. Vagyis 6,3 millió forint veszteséget produkált – derül ki a kisvasutat működtető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány (FUNA) Átlátszó érdeklődésére küldött válaszából. Maga az alapítvány is elismeri az adatok mellé küldött megjegyzésében, hogy 
„általánosságban megállapítható, hogy a kisvasúti személyszállítás nem tartozik a legnyereségesebb ágazatokhoz.”

Ez kiemelten igaz a miniszterelnöki hobbivasútra is, amelyet 600 millió forinttal támogattak az uniós adófizetők. Noha most az is hozzájárulhatott, hogy a járvány miatt egy időre teljesen le kellett állítani a vonatok közlekedését. 2019. július 1. és 2020. augusztus 31. között összesen 21.920 jegyet adtak el, a legtöbb, 1110 db jegy 2019. december 7-én fogyott és kivételesen csak egy napon, 2019. szeptember 30-án járt utasok nélkül a kisvasút. Mint ahogy lapunk is beszámolt róla, tavaly 5,1 milliós veszteséget és 17 nap üresjáratot hozott össze a felcsúti kisvasút.

A templom lenne a magyarok legfőbb közösségi helye?

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.10.05. 13:14
Az Erzsébet híd pesti lábánál, a belvárosi plébániatemplomban, a főoltártól jobbra látható az úgynevezett mihráb fülke
Fotó: belvarosiplebania.hu
Egy felmérés szerint ez a valóság. Vásárolni pedig a hipermarketek helyett inkább a lakóhelyünkhöz közeli boltokba járunk.
A magyarok közel háromnegyede vásárol a helyi közösségében, azaz kis- és közepes vállalkozások által működtetett üzletekben, boltokban a tavaszi karanténidőszak óta – derült ki a Mastercard Népszavához hétfőn eljuttatott legfrissebb kutatása szerint.  Az Európa-szintű vizsgálat szerint a kontinensen minden negyedik vásárló (=4 százalék) a bevásárlóközpontok, hiper- és szupermarketek helyett a lakókörnyezetében található boltokban szerzi be a mindennapi élethez szükséges termékeket. Ez az arány a magyarok esetében 72 százalék. A magyar válaszadók 40 százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét, 30-30 százalék jelölte meg fő motivációként az egyszerűbb közlekedést, illetve a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. Az összesített európai arány ezen a területen 49 százalék.  

Mit javasol az ismerősünk?

A megkérdezett magyarok 27 százalékát mások ajánlása motivál a helyi közösségekben való költésre, míg közel minden negyedik (24 százalék) szerint a kínálat minősége jobb itt. Kimutatható, hogy a helyi vásárlások melletti érvek esetében az európai adatok néhány százalékkal rendre megelőzik a magyarokét. A hazai adatok ennek függvényében: a válaszadók 37 százaléka jelölte meg a kényelmet, 35 százaléka a közlekedést és 30 százalék a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokat, hogy miért is vásárolnak szívesebben helyben.      Az európaiak csaknem háromnegyede, 72 százaléka szívesebben vásárol ismerősétől, és ugyanennyien bíznak a helyi boltosok ajánlásaiban. Magyarországon az előbbi arány 73 százalék, míg utóbbi csak 69 százalék.

Jó napot, szomszéd!

A karantén kezdete óta a közösségi értékek is komoly változásokon mentek át. Az európai emberek átlagosan 58 százalékkal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49 százalék.  Minden ötödik válaszadónak van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához  (európai szinten 19 százalék, a hazain 14 százalék). Érdekesség, hogy a helyi közösség öt legfontosabb eleme Európában sorrendben az iskola, a kávézó, a pékség, a posta és a park. Ez a lista Magyarországon így alakul:
  • templom
  • iskola
  • park
  • művelődési ház/közösségi ház
  • posta.
Legfőbb közösségi terünk: karácsonyi vásár a Szent István-bazilikánál
Fotó: Shutterstock
A Mastercard által megrendelt kutatás során a OnePoll független kutatócég 2020 szeptemberében 16 ország 13 000 felnőtt válaszadóját kérdezte.