Előfizetés

Az egyik SZFE-es osztályt nem engedték be a tanterembe az őszi szünetre hivatkozva

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2020.10.19. 14:23

Fotó: Huszár Dávid / Népszava
A szünetet a járványhelyzetre hivatkozva Szarka Gábor kancellár rendelte el múlt pénteken.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem látványtervező osztályát nem engedték be hétfőn a Szentkirályi utcai épületben található tantermükbe – számolt be róla az ATV.
Az osztállyal azt közölték, hogy nem adhatják oda a termük kulcsát arra hivatkozva, hogy őszi szünet van. A szünetet a járványhelyzetre hivatkozva Szarka Gábor kancellár rendelte el múlt pénteken. A hallgatók azonban közölték, hogy nem ismerik el, hogy a héten szünet lenne az egyetemet; hiszen a tanév rendje szerint szünet a jövő héten lesz.  A diákok birtokvédelmi eljárást kezdeményeztek a múlt héten az egyetem Vas utcai épülete miatt. Az ATV úgy tudja, hogy a kérelmet a Szentkirályi utcai és a Rákóczi úti épületre is kiterjesztik. Az SZFE Hallgatói Önkormányzata hétfő reggelre az Innovációs és Technológiai Minisztérium épülete elé szervezett demonstrációt. Azért tiltakoztak, mert az egyetemet fenntartó alapítvány alapítói jogát gyakorló ITM másfél hónapja nem válaszol az egyetemi polgárok követeléseire. Az eseményről készült képgalériánkat itt nézhetik meg.
Fotó: Erdős Dénes / Népszava

A színházi szakma krémje demonstrált Palkovics ablaka alatt - galéria

Köszönjük a támogatást! címmel az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szemere utcai épülete elé szervezett demonstrációt a Színművészeti Hallgatói Önkormányzata, ahol a magyar színházi szakma elismert tagjai az egyetemfoglaló diákok ügyét támogató leveleket olvastak fel. Azért tiltakoztak, mert az ITM, az egyetemet fenntartó alapítvány alapítói jogainak gyakorlója másfél hónapja nem válaszol az egyetemi polgárok követeléseire.

Szerző

Megosztás
Frissítve: 2020.10.19. 15:08
Lázár Kati, Nagy-Kálózy Eszter, Bánsági Ildikó, Básti Juli
Fotó: Béres Márton / Népszava
Székely Kriszta, Pelsőczy Réka és Rujder Vivienn
Fotó: Béres Márton / Népszava
Nagy Zoltán és Reisz Gábor
Fotó: Béres Márton / Népszava
Ónodi Eszter és Kis Hajni
Fotó: Béres Márton / Népszava
Bánsági Ildikó, Nagy-Kálózy Eszter és Hernádi Judit
Fotó: Erdős Dénes / Népszava
Pogány Judit és Lázár Kati
Fotó: Béres Márton / Népszava
Pintér Béla és Mucsi Zoltán
Fotó: Béres Márton / Népszava
Alföldi Róbert és Csákányi Eszter
Fotó: Erdős Dénes / Népszava
Bánsági Ildikó és Nagy-Kálózy Eszter
Fotó: Huszár Dávid / Népszava

Jönnek a fesztiválfilmek

Csákvári Géza
Publikálás dátuma
2020.10.19. 09:45

Fotó: SOMMERHAUS FILMPRODUKTION
Idén sem marad el a Mozinet Filmnapok: október 22. és 25. között lesz a rendezvény tizedik jubileumi kiadása, mely Budapest mellett tizennégy vidéki város vetítőhelyein zajlik.
A hagyományok szerint a filmnapok a forgalmazó mozinet által a jövőben hagyományos moziforgalomba kerülő műveket mutatja be, tehát elsősorban azoknak csemege, akik idejekorán képben szeretnének lenni a fesztiválfilmekkel kapcsolatban, mivel csupa ilyen alkotásról van szó. Talán a legmesszibbről a 2012-ben négy Oscar-díjra jelölt A messzi dél vadjai rendezője, Benh Zeitlin érkezik: a Wendy című alkotás a beharangozó szerint a debüt mű spirituális folytatásaként újabb, képzelet és valóság határán egyensúlyozó történetet tár elénk. Nagy kérdés, hogy a zseninek kikiáltott Zeitlin nyolc év alatt hova jutott – a Sundance-en tartott világpremier kapcsán született kritikák finoman szólva megosztók. Ettől függetlenül Zeiltlin filmje „nézős”, hiszen szürreális műveket nem mindig szokták érteni a történetmesélős filmeket kedvelő tengerentúli ítészek. A szelekció tartalmazza az idei év egyik legkiemelkedőbb filmje Burhan Qurbani rendezte Berlin, Alexanderplatzot is. Ijesztően hosszú, 183 perces játékideje senkit se ijesszen el – igaz, ez szinte semmi az 1980-as Fassbinder verzió tizenöt órás hosszához képes. Alfred Döblin klasszikusának újragondolása jó adaptáció, amely lazán kezeli a regény cselekményét – igaz, a fő dramaturgiai szerkezetről és barokkos fényárjairól (ami vizuálisan is visszaköszön) nem mond le – és a számkivetettek, még pontosabban afrikai migránsok mai világába emeli át cselekményt. A program számos érdekes filmet kínál, például az Velencei Filmfesztiválon debütált Shannon Murphy bemutatkozó rendezését, az Amíg tart a nyár-t, melyben egy tinédzser lány számára az első szerelem egyben az utolsó is. Az idén elmaradt Cannes-ból érkezik a „beválogatott” A beszéd az év francia vígjátékmeglepetése, amely egy esküvői beszéd köré épül fel. De itt lesz Cannes 2020 jelvénnyel ellátott Sweat is, amely az Indiewire írása szerint „az egyik legintenzívebb filmes betekintés a közösségi média árnyoldalaiba”. Aki pedig arról szeretne vitázni, hogy mi mozgókép és a performativitás lehetséges kapcsolata Ilja Krzsanovszkij DAU. Natasa című művét válassza: ebben egy óriási, államszocialista szovjet titkos kutatóintézetet és a körülötte elhelyezkedő (díszlet)várost húzott fel az ukrajnai Harkovban 2009-ben: negyvenkétezer négyzetméteren több ezer embert szerződtetett, akik nem hagyhatták el a várost három évig és első kézből kellett megélniük a film kedvéért kreált vörös terrort.