Tavaly év végéig több mint 38 ezer terminál került ki az üzletekbe, sok esetben először téve elérhetővé a kártyás fizetést. Ebben minden bizonnyal az is nagy szerepet játszott, hogy 2021. január 1-jétől az online pénztárgép bekötésére kötelezett kereskedőknek és szolgáltatóknak biztosítaniuk kell a digitális fizetés lehetőségét. A tavaly nyári törvénymódosításkor viszont az érintett 120 ezer vállalkozás felében még csak készpénzzel lehetett fizetni.
A Mastercard közleménye szerint számukra az is fontos, hogy a kártyaelfogadás is fenntartható legyen. Az úgynevezett greenPOS kezdeményezésük lényege, hogy a kártyás bizonylatokat mind a kereskedő mind a vásárló elektronikusan kapja meg – akár email, akár SMS formátumban, így ne legyen szükség papíralapú bizonylat nyomtatására. Ezeket általában a vásárlók amúgy sem őrzik meg, sok esetben el sem kérik a kasszánál, hiszen a mobiltárcákban, netbankjukban, vagy a bankjuktól kapott üzenetben azonnal látják a tranzakciót, ráadásul sokkal részletesebb tartalommal. A Mastercard arra biztatja a kereskedőket, hogy a digitális bizonylatok használata legyen az alapvetés, és csak akkor nyomtassák ki azt papíralapon, ha a vásárló kifejezetten kéri.