Előfizetés

Alighogy a Fidesz bejelentette távozást a Néppártból, az olasz Salvini máris baráti üzenetet küldött Orbánnak

MTI
Publikálás dátuma
2021.03.03. 14:51

Fotó: Orbán Viktor Facebook oldala
A Fidesz Európai Néppárt EP-frakciójára vonatkozó döntése után küldött üzenetet az olasz politikus.
Matteo Salvini, az Olaszországban a kormánypártok közé tartozó, jobboldali Liga vezetője üzenetet küldött Orbán Viktor miniszterelnöknek, melyben "a magyar nép iránti barátságot és közelséget" hangsúlyozta - közölte az olasz politikus pártja szerdán. Matteo Salvini azt követően írta az üzenetet, hogy a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselői bejelentették, kilépnek az Európai Néppárt (EPP) EP-képviselőcsoportjából azután, hogy a néppárti frakció elfogadta az alapszabály módosítását. Az affaritaliani.it politikai hírportál szerint a Fidesz képviselőinek helyére a néppárti frakcióban éppen a Salvini vezette Liga pályázik, amely sajtóértesülések szerint a következő hetekben tervezi jelentkezését a képviselőcsoportba. A Liga a Mario Draghi vezette, nemrégiben alakult olasz koalíciós kormányhoz csatlakozva egyebek között az Európai Néppárthoz való közelítést akarta magának biztosítani, ahogyan ezt korábban Giancarlo Giorgetti, a Liga politikai tanácsadója, Salvini jobbkeze, a Draghi-kormány jelenlegi gazdasági fejlesztési minisztere hangsúlyozta. Ha a Liga csatlakozik az EPP-frakcióhoz, amelynek tagja a Silvio Berlusconi vezette Hajrá Olaszország is, akkor az Európai Néppártban az olasz képviselők lesznek többségben. Az olasz sajtó találgatása szerint a Fidesz az Európai Konzervatívok és Reformerek (ECR) képviselőcsoportjához csatlakozhat, amelynek elnöke tavaly ősztől Giorgia Meloni, a jobboldali Olasz Testvérek (FdI) vezetője. Orbán Viktor február 25-én írt üzenetet Giorgia Meloninak, melyben a két párt közötti együttműködést erősítette meg, miután az Olasz Testvérek nem lépett be a Draghi-kormányba, és ellenzékbe vonult.

Virológus: Nem elég csak a vakcinákban bízni

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.03.03. 14:13
Illusztráció
Fotó: FRED TANNEAU / AFP
Kemenes Gábor szerint mindennél nagyobb szükség van az odafigyelésre, még akkor is, ha már belefáradtunk.
Rajtunk múlik, hogy az idei év valóban az egészségügyi kilábalás éve lesz-e – írta Kemenesi Gábor biológus, víruskutató a Portfolión megjelent elemzésében.
„Kész káosz, ami most a koronavírus új mutánsai kapcsán megjelenik a médiában”

– fogalmazott.

Egy új variáns önmagában nem sokat jelent, a vírus genetikai állományában történő változások eredményezik. Ha felmerül, hogy egynek lehet olyan új képessége, mint például a gyorsabb terjedés, a súlyosabb betegítő képesség, akkor a kutatók megvizsgálják. Ha ez beigazolódik, nyomonkövetésre ajánlott variánsként tartják számon. „Jelenleg három ilyet ismerünk az egész világon.” A „brit variáns” markánsabb terjedést, a „dél-afrikai” bizonyos vakcinákkal és a természetes immunitással szembeni változó fokú antitest immunitás kikerülést ért el. A „brazil variáns” leginkább a „dél-afrikai” képességeivel bírhat, bár az erre vonatkozó vizsgálatok még zajlanak. Nem minden változat ruházza fel tehát új képességekkel a vírust, de már vannak olyanok, amelyek jelentősen eltérnek attól a vírusváltozattól, amelyet több mint egy éve ismertünk meg – magyarázta a víruskutató. A vírusfertőzések során egy emberen belül többféle variáns verseng egymással, a gyorsabban, jobban, nagyobb mennyiségben sokszorozódók kiszorítják a többit. Ugyanez történik az emberek közötti terjedésnél is, így a járvány során mindig a jobb képességekkel bíró variánsok válnak dominánssá, 
Minél több emberhez jut el, minél változatosabb helyeken és közegekben terjed, annál több lehetősége van a változásra és az alkalmazkodásra.

Minél tovább és minél nagyobb mértékben megmarad az emberek közötti terjedés, újabb és újabb vizsgálandó variánsok jelennek meg. Ez azt jelenti, ha hagyjuk a vírust szabadon terjedni, nem védekezünk megfelelően, az újabb és újabb mutációk éppen a legerősebb fegyverünk, a vakcinák erejét gyengítjük. A vakcinák képesek megismertetni a szervezetünket a vírussal anélkül, hogy megbetegedést okoznának.  Az eddigi tapasztalatok és tudományos ismeretek egyelőre azt jelzik, hogy a betegség lefolyását is befolyásoló másik immunrendszeri tényező, a sejtes immunitás a beoltás után még akkor is segít, ha a vírus képes az antitestek egy részét elkerülni. A vakcinák legfőbb ellenségei mi vagyunk. Az elégtelen köztájékoztatás, az egész helyzet politikai szemléletű torzítása, a romló fegyelem és a vakcinák elutasítása legalább olyan komplex módon dolgozik a járvány sikeres legyőzése ellen, mint a természet. 
„Mindennél jobban szükség van az odafigyelésre, ironikus módon éppen amikor sokan már belefáradtak, és amikor már a szerteágazó káros gazdasági hatások is meglátszanak”

– fogalmazott a szakember.

Rendhagyó díjátadóval zárult az idei Marketing Diamond Awards

nepszava.hu
Publikálás dátuma
2021.03.03. 13:18

Fotó: Lakos Mátá / Magyar Marketing Szövetség
Nem mindennapi eseménnyel ért véget a hatodik alkalommal megrendezett Marketing Diamond Awards – a Lounge Group közreműködésével című verseny. A megmérettetés rekord mennyiségű, összesen 94 gyémántdíjjal zárult. Volt, aki hangos sikollyal ünnepelte az elismerést, de akadt olyan is, aki félbeszakította a munkanapot az örömhír hallatán.
A különös év igazán kreatív ötleteket kívánt meg, ami abból is jól látszik, hogy egészen újszerű projektekkel jelentkeztek a nevezők – így foglalható össze a hatodik Marketing Diamond Awards verseny eredménye. A megmérettetést a Magyar Marketing Szövetség azzal a céllal hívta életre, hogy megteremtse a kisebb cégek és alacsonyabb marketingbüdzséből gazdálkodók kommunikációs aktivitásainak legnagyobb hazai elismerését. A kiírásra 2020-ban korábban nem látott számú, 125 pályázat érkezett. A verseny történetében először az MMSZ egy ügynökségi partnerrel, a Lounge Grouppal együttműködésben díjazta a legkreatívabb kommunikációs kampányokat. Idén „Az Év Megbízója” a Billingo Technologies Zrt., „Az Év Ügynöksége” a Kreatív Vonalak Kft., az „Az Év Marketing Nagykövete” pedig a Klausz Social Group Kft. lett, a nyíregyházi Móricz Zsigmond színház pedig a Lounge Group különdíjában részesült. A négy kiemelt nyertesnek a Lounge Group különdíjakat is felajánlott, szakmai előadások közül választhattak a legjobbak. A Kreatív Vonalak Kft. és a Billingo Technologies Zrt. Szabó Zsófia - a Lounge Group kutatási divízióvezetője – által tartott Kutatási projektszemlélet képzést választotta, míg a Klausz Social Group Kft. és a Móricz Zsigmond Színház az ügynökség Head of Digital szakértője, Kelemen Zsolt Socialmedia-tartalom és hirdetésmenedzsment kurzusa mellett döntött. A díjátadó, a jelenlegi egészségügyi helyzetre való tekintettel vendégek nélkül, szigorú biztonsági intézkedéseket betartva zajlott és a Lounge Group videós stábja gondoskodott arról, hogy megörökítse a kétnapos eseményt. A gyémántdíjasoknak Katona Norbert, a Magyar Marketing Szövetség operatív igazgatója, a fő- és különdíjasoknak pedig Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke, és Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója adták át az elismeréseket. A díjátadó megörökített pillanatai a Lounge Group weboldalán tekinthetők meg, a videókból többek között az is kiderül, hogy melyik versenyző ünnepelte „munkaszünettel” az örömhírt.