A kommunikációs szakma 2020-ban is bizonyított, megmutatta, hogy járvány idején is lehet sikeres marketingtevékenységet végezni. Ehhez persze elengedhetetlen egy elhivatott csapat – és a hálás közönség. Hogy hogyan érintette a kisebb büdzsével rendelkező projekteket a pandémia, arról a hatodik alkalommal megrendezett Marketing Diamond Awards zsűritagjai és nyertesei meséltek.
A pandémia fenekestül felforgatta a marketingszakma életét, nagyon gyorsan kellett alkalmazkodni a megváltozott fogyasztói igényekhez. És ez sikerült is. „Az idei pályázatok egyértelműen megmutatták, hogy a piaci szereplők nemhogy nem torpantak meg, hanem még nagyobb lendülettel és kreativitással kerestek új megoldásokat” – osztotta meg a tapasztalatait Hidvégi Krisztina a Lounge Group médiaigazgatója.
Mind megbízói, mind pedig ügynökségi oldalról születtek szép sikerek. „Az Év Megbízója” a Billingo Technologies Zrt. például a 12 kategóriából 11-ben jeleskedett, így rekordot állított fel. A cég marketingese, Sipos Zoltán elmondta, hogy bár szoftverfejlesztő cégként a home office nem hozott náluk nagy változást, más területek átalakításra szorultak. „Például a reklámfilm-forgatásokat kompakt stábbal oldottuk meg, ahol pedig lehetett, ott mi távolról, otthonról figyeltük a forgatást live streamben, így minimalizáltuk a személyes érintkezést.”
A Marketing Diamond Awards nem titkolt célja, hogy ösztönözze a szakembereket, és elterjessze a jó gyakorlatokat. A különdíjas, nyíregyházi Móricz Zsigmond Színháztól Holik Emőke is erről számolt be: „Kifejezetten keressük a színházi szakmán belül az újszerű, más teátrumok által még nem alkalmazott marketing megoldásokat. A nyíregyházi közönség átlagon felül színházkedvelő, illetve a társulat valamennyi tagja rendkívül elhivatott. Sosem fogom elfelejteni, amikor a 2020 márciusában kihirdetették a veszélyhelyzetet, és én megkaptam az első 7 óra 7 perces videóüzenetet egyik művészünktől. Alig ért oda a társulat tagjaihoz a kérés, hogy a kényszerű otthontartózkodást valamilyen kulturális tartalommal próbáljuk megkönnyíteni közösségi oldalunkon, máris megérkezett az első kedvenc vers, majd kis idő múlva egy saját szerzeményű, vicces üzenet is.”
„2015-ben hívtuk életre a versenyt, hogy a kisebb piaci szereplőknek is teret tudjunk adni. Az utóbbi 5 év bizonyította, hogy ők is fantasztikus munkákat tudnak letenni. Voltak pályázók, akik rengeteg nevezést adtak be – és szinte 100 százalékos sikerrel dolgoztak. Ez azt jelenti, hogy komplex marketingtevékenységet végeztek” – mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség és az MDA elnöke.
A nívós elismerés és gyémántdíj mellett a nyertesek a Lounge Group különdíjában is részesültek idén. „Hihetetlenül nagy megtiszteltetés, hogy ügynökségi és hirdetői oldalon egyaránt a legnagyobb szereplők mellé állhatunk. De nem csak megtiszteltetés, óriási felelősség is, hogy részt vehetünk az életükben. Akkor tudunk a leghitelesebben segíteni fejlődésükben, hogyha a 2004 óta gyűjtött tapasztalatunkat, tudásunkat megpróbáljuk átadni” – tette hozzá Hidvégi Krisztina.