Zöldzóna;pálmaolaj;erdőirtás;

- Zöldülnek a pálmaolajtermelő cégek

Több mint 550 vállalat mindegyike alkalmaz legalább egy intézkedést az erdőirtás kezelésére.

Az erdőirtásért leginkább felelős hét termék-előállító szektor közül a pálmaolajtermelő cégek teszik a legtöbbet azért, hogy enyhítsék a környezetre gyakorolt hatásukat, hála az elmúlt évek társadalmi nyomásának – derült ki egy új tanulmányból.

A Carbon Disclosure Project (CDP) elemzői a mezőgazdasági termékek szektorának több mint 550 vezető vállalatát megkérdezve arra jutottak, hogy a pálmaolajat használó vagy előállító cégek csaknem mindegyike alkalmaz legalább egy, az iparág által elfogadott intézkedést az erdőirtás problémájának kezelésére. A hétfőn közzétett jelentés szerint a gumigyártásban érintett cégek teszik a legkevesebbet az ügyben, de a kávé- és a szarvasmarha-termékekkel foglalkozó vállalatok erőfeszítései is szegényesek.

„A pálmaolaj évek óta a társadalmi kampányok fókuszpontjában áll. A cégek a hírnevüket kockáztató tényezőként tekintenek rá” – írták az elemzők. A kutatók szerint az erdők megóvása az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb módja az éghajlatváltozás megfékezésének, mivel a fák elnyelik az üvegházhatásért felelős szén-dioxidot. Az ENSZ szerint a 2015 óta eltelt öt évben évente 10 millió hektárnyi erdőterületet pusztítottak el világszerte. 

Az országos tisztifőorvos szerint nem kedvezőek az adataink.