Ma hajnali 4 órakor teljesen lezárták a Lánchidat és környezetét a gyalogos és a közúti forgalom elől a felújítás idejére, várhatóan másfél évre.
A Lánchíd rekonstrukciója során újjáépítik a közúti pályalemezt és a járdákat, javítják az acélszerkezeteket, felújítják a műemléki korlátokat, átépítik a hídfők lépcsőit, új közvilágítást és változtatható színképű díszvilágítást szerelnek fel, kiváltják a hídon lévő közműveket. Emellett restaurálják a kőoroszlánokat és visszaépítik a hiányzó műemléki elemeket.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi tájékoztatása szerint a közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig lezárva maradnak. A kivitelezési munkákat előreláthatóan 2023 augusztusában fejezik be.
A BKK közlése szerint az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ a kivitelező, a helyszínre érkező alapanyagokat, valamint hídelemeket ezekkel mozgatja. A pesti oldalon május közepén vetették be az alapozáshoz a cölöpözőgépet, június 8-án és 9-én pedig felállították és összeszerelték a 12 tonna teherbírású toronydarut. Hozzátették: a budai oldalra szerda éjszaka érkezik meg a cölöpöző, amely – az összeszerelés előtt – több mint 19 méter hosszú, és csak külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthat el a Lánchídhoz.
A budai oldali toronydarut várhatóan július elején állítják fel a helyszínen.
A BKK felidézte azt is, hogy a kivitelező A-Híd Zrt. április 16-án vette át a teljes munkaterületet, ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait pedig szerdáig nyitva tartotta.
Május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak, elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata.
A BKK múlt héten bejelentette, hogy ideiglenes vagy alternatív útvonalakat alakítanak ki a gyalogosok és a biciklisek számára a lezárás miatt. Azok számára, akik a budai rakparton szeretnének biciklizni, egy alternatív útvonalat jelölnek ki a Batthyány tér (Vám utca) és a Döbrentei tér között. A párhuzamos utcákhoz a legegyszerűbben a hídfőktől távolabb, a Döbrentei térnél és a Vám utcánál lehet majd átjutni kerékpárral. Akik a hídfőhöz közelebb szeretnének a Duna menti gyalog- és kerékpárútról letérni, a Halász utcánál és közvetlenül a hídfő északi és déli oldalán is lesz erre lehetőségük. A pesti oldalon a kerékpározók az autókkal együtt haladhatnak a Széchenyi téren, ahol szintén jelentősen csökkenni fog a gépjárműforgalom.