Kifogásolták, hogy több, úgymond "félrevezető híradás" jelent meg a témában, többek között a Magyar Nemzetben. Az ezekben "sugalmazottak ellenére" a BKV azt állítja, a közbeszerzési eljárás szabályosan, átlátható módon zajlott, és a BKV Zrt. számára előnyös módon zárult.
Eszerint a BKV Zrt. 2013-ban "közszolgáltatás üzemeltetése BKV hajókkal" tárgyban - közbeszerzési eljárás lefolytatását követően - kötött szerződéseket, amelyek rendre 2019 végén, illetve 2020-ban jártak le. A további hosszabbításra nem volt jogszerű lehetőség. Megjegyzik, hogy a nyílt közbeszerzési hirdetményt ezév június 11-én tették közzé, ezért nehezen lehet azt az állítást megfogalmazni, miszerint gyanús körülmények között lett volna lefolytatva a tender. Az eljárási elv felépítése teljesen azonos a 2012 óta alkalmazott mechanizmusokkal, így a cég szerint a futamidő sem túlzott.
Hangsúlyozzák, hogy a BKV által üzemeltetett hajójáratok végleges megszüntetéséről nem született döntés. 2020 végén a tervezettnél alacsonyabb rendelkezésre álló forrás miatt merült fel az elképzelés a hajózási közszolgáltatás megrendelésének 2021. évi átmeneti szüneteltetéséről. Ekkor már a fenti közbeszerzési eljárást nem lehetett jogszerűen felfüggeszteni, halasztani.
A már említett Magyar Nemzet cikkben a budapesti Fidesz bejegyzésére hivatkozva az áll, hogy a dunai közösségi hajózásba is egy olyan céget akar bevonni a baloldal, amelyiknek semmiféle referenciája nincs. A lap beszámolójában az olvasható, hogy egy nem létező szolgáltatásra akar szerződést kötni a fővárosi önkormányzat vezetése alatt álló vállalat. Bizonyos belső információkra hivatkozva pedig azt közölték: olyan új cég igazolhatta referenciaként a korábbi hivatásforgalmi hajózási szolgáltatást a pályázat során, melynek előzőleg még hajózási engedélye sem volt.