A portál szerint a 35 évre szóló koncesszióért magyar és külföldi szereplő egyaránt bejelentkezett a Nemzeti Koncessziós Irodánál. Az érdeklődök közt ott van
egy magyar cégekből álló konzorcium, amelynek Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják a kellő tőkeerőt, de állítólag több mint féltucat kisebb építőipari társaságot is beszerveztek a csapatba;
a Dömper Kft, amelyről piaci körökben az a pletyka terjed, hogy leggyakrabban egy szlovák vállalattal, a Doprastavval dolgozik;
valamint a francia Colas és az Osztrák Strabag ugyancsak az érdeklődők között van.
A portál hiába kereste az érintett cégeket, azok nem válaszoltak. Rogán Antal tárcája - amihez a Nemzeti koncessziós Iroda is tartozik - ugyancsak nem kommentálta a jelentkezők körét. „A nyilvánosságot a jogszabályoknak megfelelően a jelentkezők köréről tájékoztatni fogjuk” - írták.
A portál ugyanakkor megjegyzi: egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre.
Nagyjából egy hónapja derült ki a kormány lépése, mely a bírálók szerint egy újabb privatizációt jelent. Mint lapunk is megírta, a kormányzati kommunikációs központ a pénzhiánnyal indokolta a lépést. Ugyanakkor a Népszava számára készült közvéleménykutatásból egyértelműen az derül ki, hogy még a fideszes szavazók többsége is úgy gondolja, hogy a sztrádák üzemeltetését az államnak kellene végeznie, nem pedig magáncégeknek.