Tulajdonképpen mázli, hogy a Marvel mozis univerzumának utolsó darabja mintegy egy esztendőt csúszott a koronavírus miatti lezárások miatt, ezért válhatott a Fekete Özvegy azzá a produkcióvá, amely vissza tudta csábítani a tömegeket a mozikba. Így történt ez a nálunk is, hiszen másfél-két hét alatt több mint 170 ezer jegyet adtak el rá – ezek pedig Covid előtti adatoknak sem lennének utolsók.
Pedig a film előítélete nem ezt prognosztizálta. Kevin Feige Marvel-szuperproducer nagyon sokáig halogatta ugyanis a Scarlett Johannsson által megformált karakter önálló filmjét, lévén, hogy a figura nem túl izgalmas. Nincs szuperképessége, bár „szinte” természetfeletti erővel felvértezett bérgyilkos, akinek nagyon rossz volt a gyermekkora és a kiképzés során még a méhét is eltávolították. A korábban sosem felfedett múlt és a cinikus félmondatok ellenére
Aki, ha szigorúan nézzük, eddig mindig csak egy hímnemű szuperhősök mellett tevékenykedő háttérmunkás volt – nem mellékesen –, nagyon sokáig az egyetlen nagyobb szerephez jutó nő a Marvel világban. Épp ezek a tények tették lehetővé, hogy a Fekete Özvegy végül is hősi halált haljon a Bosszúállók – Végjátékban.
Triviális tehát, hogy a Fekete Özvegy a Végjátéknál korábban játszódik. Egészen pontosan az Amerika Kapitány: Polgárháború történései után, amikor Natashának is illegalitásba kell vonulnia és a hős státuszból éppen persona non gratába kerül át. Ám az alkotók még ennél is mélyebbre nyúlnak vissza a főcím előtti flashbackben, meg sem állva a gyerekkorig, amikor Natasha Ohióban él orosz kémekből álló ál családjával. És mint kiderül, van egy húga, Jelena, - akit felnőttként Florence Pugh alakít - és felteszi az Özvegynek a rajongói kérdéseket például arról, hogy a verekedések előtt miért guggol a haját dobálva. Az önironikus kiszólások azt a feladatot színezik, hogy fel kell deríteni és le kell leplezni a Vörös Szobát, a szervezetet amely mindkét lányból meddő gyilkológépet teremtett.
A Fekete Özvegy számunkra még egy izgalmas kérdést érint. Mindenki szerette volna tudni, hogy Natasha és Sólyomszem mire utalgat folyton a Bosszúállók filmekben – „Emlékszel Budapestre?” –, ám erre nem kapunk választ. A film cselekményében tíz percen keresztül szerepel a magyar főváros, egészen izgalmas aláfestő elemként. Elvégre tényleg buli látni, ahogy egy BMW fejjel lefelé szánkázik a lépcsőkön a Nyugati téri alujáróba, vagy, ahogy csinos női akcióhősök a belvárosi tetőkön ugrálnak a parlament és a budai vár motívumaival a háttérben. A szétlőtt klasszikusan szlömös belvárosi gang pedig maga a hab a tortán.