Állami Számvevőszék;hirdetés;Koncz Zsófia;

2021-08-10 20:47:00

Mától a facebookos hirdetések nem politikai hirdetések

Az Állami Számvevőszék nem talált kivetnivalót abban, hogy a szerencsi időközi választáson Koncz Zsófia jelentősen túllépte a megengedett 5 millió forintos hirdetési keretet a Facebookon.

Nem talált szabálytalanságot az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon több pénzt költött el hirdetésekre, mint amennyit összesen lehetett volna – derül ki az RTL Híradó riportjából.

Emiatt több szervezet, például a K-Monitor bejelentést is tett a hatóságnak. Az Állami Számvevőszék szerint ők csak azt ellenőrizhetik, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek.

A törvény szerint egy jelölt 5 millió forintot költhetne, Koncz Zsófia viszont a választás előtt csak a Facebookon 5,6 milliót fizetett ki hirdetésekre.

Az ÁSZ azt állítja, már tavaly jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de erre a testület szerint egyetlen párt vagy civil szervezet sem reagált.

A 2020. évi szerencsi időközi országgyűlési képviselő-választáson mandátumot szerzett fideszes Koncz Zsófia egyéni jelölt a részére juttatott központi költségvetési támogatást szabályszerűen használta fel. A FIDESZ-KDNP jelölő szervezetekkel együtt a Magyar Közlönyben nyilvánosságra hozott pénzügyi elszámolások, valamint az Állami Számvevőszék rendelkezésére bocsátott számviteli bizonylatok értékelése alapján a kampány költségeire vonatkozó korlátozást betartotta. A FIDESZ jelölő szervezet esetében a Magyar Közlönyben nyilvánosságra hozott pénzügyi elszámolások, valamint az Állami Számvevőszék rendelkezésére bocsátott számviteli bizonylatok értékelése alapján a Párttörvény előírásainak be nem tartására utaló körülmény nem merült fel és hatósági megkereséssel az Állami Számvevőszékhez ellenőrzési bizonyíték sem érkezett.