A volt főpolgármester szerint a baloldal fővárosban érvényesített módszerei és stílusa két területen nyilvánulnak meg szemléletesen: az egyik a vontatott és avatatlan organizációval történő munkavégzés, a másik az ellenséges kommunikáció - olvasható a Magyar Nemzet szombati számában. Tarlós István a Mediaworks Hírcentrumának nyilatkozva arról beszélt, hogy az új ciklusból immár két év eltelt, teljesítés azonban nincs.
Nem egy előkészített munkát hagytunk hátra - emelte ki, példának hozva a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítását, amelyeket megfogalmazása szerint nehezen magyarázható időhúzások lassítottak.
Hozzáfűzte: teljesen leálltak az Aranyhegyi-patak árvízvédelmi munkái is, és elhanyagolható a baloldal által sokat ismételt faültetések száma. Ezzel szemben állandósult a fontos közúti átbocsátó képességek féktelen szűkítése - jegyezte meg Tarlós, aki jelenleg az országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízotti tisztséget tölti be.
Az egykori városvezető jelezte, a frekventált közterületek is a korábbinál észrevehetően elhanyagoltabb állapotban vannak, miközben az előkészített beruházások csúsznak. Mint mondta, az M3-as metró infrastruktúra-felújítása egy rég beindított és 2019-ig lényegében kétharmad részben elvégzett munka. Ez a tempó, ami most tapasztalható, a korábbi főpolgármester szerint már felvetheti annak gyanúját, hogy nem véletlen folyamatról van szó.
Megfogalmazta azt is, hogy a kormány úgymond "Budapest-ellenes" politikájának szélsőséges bizonygatása és ennek demonstrálása tudatos koncepció lehet a baloldalon. Emlékeztetett: a főváros vezetésének átadásakor a kasszában hagytak 200 milliárd forintnyi forrást, a kormány részéről pedig az egyetlen komolyabb forráscsökkentés a helyi iparűzési adó részleges visszafogása volt.
Ez viszont mérsékeltebb hatású volt a közvéleményben megjelentnél, épp a legnagyobb adózók befizetéseit érintette legkevésbé - jegyezte meg. Hozzátette: az ingyenes parkolás is limitált mértékben érintette a fővárosi önkormányzatot, mivel a parkolási díjak java a kerületek büdzséjébe kerül.
Csúsztatásnak nevezte, hogy a kormány csak most késlelteti a Lánchíd felújításának támogatására szánt hatmilliárd forint átutalását. Azt mi is a későbbi szakaszban kaptuk volna meg - jelentette ki Tarlós István.
Emlékeztetett arra, hogy a forrásokért az előző városvezetésnek is meg kellett küzdenie, és úgy értékelte, hogy a járványhelyzet kormányt is érintő nehézségei figyelembevételével a jelenlegi városvezetés pénzügyi támogatása nem tér el releváns mértékben az övékétől.
Egy sor beruházás most is a kormány támogatása mellett valósulhat meg - hívta fel a figyelmet. Ilyen például a rakpart-rekonstrukció vagy a BKV járműállományának további megújítása, de majd a déli Duna-híd vagy az úgynevezett 5-ös metró is - sorolta a miniszterelnöki megbízott.
Tarlós István szerint a baloldal említett kommunikációjában benne lehet a kormány (és egyben a korábbi városvezetés) lejáratását célzó taktika szándéka is.