;

Forma-1;

- Ecclestone másképp csinálta volna

A Forma-1 korábbi főnöke szerint vasárnap Spában csak a pénz érdekelte a futam lebonyolítóit, figyelmen kívül hagyták a csapatok és nézők érdekeit.

Bernie Ecclestone szerint kizárólag az üzleti szempontok voltak fontosak a múlt vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíjon, ahol a szakadó esőben két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött. A brit üzletember 1978-tól 2017-ig volt az F1-es jogokkal rendelkező cégcsoport vezetője, a világbajnoki sorozat első számú irányítója.

„Az időjárást nem lehet befolyásolni, azt azonban igen, hogy hogyan reagál valaki a rendkívüli helyzetre – mondta Ecclestone a német sport1.de című honlapnak adott interjújában. - Spában nem volt senki, aki felelős döntést hozott volna. Öt órát ültem a televízió előtt, és azt láttam, hogy nem történik semmi. A helyszínre kilátogató nézők még rosszabbul jártak, ők hét-nyolc órát töltöttek el úgy a lelátón, hogy a pénzükért nem kaptak semmit. Két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött, mert ennyit kell teljesíteni a szerződések szerint azért, hogy a televízió kifizesse a jogdíjat és a szponzorok a támogatási összegeket.”

Ecclestone azt mondta, kétszer került olyan helyzetbe, hogy a rendkívüli körülmények veszélyeztették a futamok lebonyolítását, de ő mindig a csapatokra és a pilótákra bízta a döntést.

„Fudzsiban volt 1976-ban az első olyan F1-es futam, amit a televízió is közvetített, ömlött az eső, azt mondtam a pilótáknak, rájuk bízom, hogyan döntenek, aki nem akar, ne versenyezzen – emlékezett a korábbi F1-es irányító. - Niki Lauda az első kör után kiállt, mert nem érezte biztonságban magát, elfogadtam a döntését, nem volt ezzel semmi baj, a többiek viszont megpróbáltak végig menni a pályán. Adelaide-ben 1990-ben még nagyobb volt az eső, mint múlt vasárnap. A pilóták nem akartak kimenni a pályára, akkor is azt mondtam, elfogadom, ha valaki nem akar versenyezni, de én elindítom a futamot azokkal, akik vállalják a részvételt. Mindenki ott volt a rajtnál, tizennégy kör után állítottuk le a versenyt, mert nem volt értelme tovább erőltetni, de legalább megpróbáltuk. Ha csak a pénz érdekelt volna minket, mi is megtehettük volna, hogy két kört tesz meg a mezőny a biztonsági autó mögött, de ez nem tisztességes a nézőkkel szemben.”

Ecclestone azzal egyetértett, hogy a Belga Nagydíj után a futamonként járó pontok felét megkapták az első tíz helyen végzett pilóták.

„Az edzéseken is nehéz körülmények voltak, a versenyzők a testi épségüket kockáztatták azzal, hogy kimentek a pályára, megdolgoztak a világbajnoki pontokért, és azzal is egyetértek, hogy mivel nem volt futam, nem a teljes pontszámot kapták meg.” 

Nem esélyesként, viszont nyugodtan várja a magyar labdarúgó-válogatott az Anglia elleni mérkőzést a Puskás Ferenc Stadionban.