Budapest Airport Zrt.;koncessziós szerződés;

A kormány nem adja fel: ráígért a Budapest Airport megszerzésére tett korábbi ajánlatára

Már a jövő héten kiderülhet, milyen feltételekkel hajlandóak alkuba bocsátkozni.

A magyar kormány nem hagyja annyiban és ráígért korábbi ajánlatára, hogy már a koncessziós szerződés 2080-as lejárata előtt megszerezze a Budapest Airport többségi tulajdonát. A Bloomberg hírügynökség úgy tudja, hogy a három érintett külföldi partner a korábbi elutasítás után most fontolóra vette: tárgyalásokat kezd az eladásról, habár továbbra sincs megelégedve az árral. Hasonló ügyletek során ugyanis másutt többet fizettek a vevők.

De lehet, hogy már a jövő héten közlik, milyen feltételekkel hajlandóak alkuba bocsátkozni. Ide tartozik, hogy a MOL-on és Jellinek Dánielen, az Orbán családdal üzleti kapcsolatban álló Indotek-csoport főnökén kívül ki van még benne a konzorciumban. Meg hogy egyáltalán van-e elég pénzük a vásárláshoz. A végleges döntés azonban még nincs meg, tehát hogy valóban megválnak-e érdekeltségüktől. Egyelőre senki sem nyilatkozik az érintettek közül, az Innovációs és Technológiai Minisztérium sem. De Orbán igyekszik visszaszorítani a külföldi befolyást a stratégiainak nyilvánított ágazatokban.

A Budapest Airport a nyáron még elvetette a lehetőséget, egyben aggályait fejezte ki, hogy az állam megbosszulhatja rajta, ha ellenkezik. A kormány korábban olyan eszközöket vetett be, mint hogy megtorpedózott fejlesztéseket, illetve nyilvánosan bírálta a cég szolgáltatásainak minőségét.

A Financial Times úgy tudja, a hivatalos szándékokat erősen befolyásolja, hogy a létesítmény igen jelentős növekedés előtt áll. A vételt a minap kibocsátott kötvényekből fedeznék – állítják jól értesült források. Egy szakértő 4-5,5 milliárd euróra becsüli a cég értékét.