Kevés olyan izgalmas időmérőedzés volt ebben a szezonban, mint a dzsiddai, ugyanis Lewis Hamilton, a Mercedes hétszeres világbajnoka drámai körülmények között szerezte meg pályafutása 103. pole pozícióját. Az utolsó pillanatokban nemcsak a brit, hanem csapattársa, Valtteri Bottas is megelőzte a vb-pontversenyben vezető Max Verstappent, akinek úgy tűnt, lesz válasza, azonban az utolsó féktávot elmérte, s a falnak ütközött autójával, így a hollandnak be kellett érnie a harmadik rajtpozícióval.
A vasárnapi futam előtt ezúttal rendhagyó módon elmaradt a pilóta parádé, ennek az volt az oka, hogy megcsúszott a program. A Forma-2-es verseny egy korábbi betétfutamon történő baleset miatt mintegy 45 perccel később tudott csak elkezdődni, aztán a rajtnál Enzo Fittipaldi hajtott bele Théo Pourchaire lefulladt autójába. A versenyt piros zászlóval félbeszakították, a pilótákat kórházba szállították, majd az újraindítást követően újabb baleset már az F2-es futam végét jelentette. Érdekesség, hogy két szombati F2-es sprintfutamon ötször kellett a pályára hajtania a biztonsági autónak.
Az előzmények ellenére tiszta volt az F1-es rajt, pozícióváltás pedig nem történt az első öt helyen. A 10. körben Mick Schumacher törte össze autóját, a pályára hajtott a biztonsági autó. Hamilton és Bottas is kiállt kereket cserélni, Verstappen viszont kint maradt. Néhány körrel később piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a holland így „ingyen” kerékcseréhez jutott.
A verseny a 14. körben állórajttal folytatódott, Hamilton megelőzte a hollandot, aki csak szabálytalanul tudta maga mögött tartani riválisát. A manőver révén Esteban Ocon (Alpine) is Hamilton elé került, majd újból piros zászlóval szakadt félbe a verseny, mivel Sergio Pérez (Red Bull), George Russell (Williams) és Nyikita Mazepin (Haas) is összetörte autóját, s kiesett.
Michael Masi versenyigazgató ezt követően alkudozni kezdett a csapatokkal, végül abban egyeztek meg, hogy Ocon, Hamilton, Verstappen legyen a rajtsorrend. Előbbi kettő kemény keveréken, utóbbi közepesen folytatta a küzdelmet.
Az újraindítás után Verstappen, Ocon, Hamilton lett a sorrend, azonban a brit is gyorsan megelőzte a francia pilótát. A folyatásban állandósulni látszott az 1-1,5 másodperces különbség az élmenők között, miközben a mezőny hátsó részében történő balesetet miatt többször is virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe.
A 37. körben Hamilton megtámadta Verstappent, aki az első kanyarban csak ellenfelét leterelve tudta megőrizni az első helyet. A holland később csapata utasítására el akarta engedni Hamiltont, szinte teljesen megállt, a brit pedig végül nekiütközött és megsérült az első szárnya.
Verstappen a 43. körben elengedte Hamiltont, de úgy, hogy egyből vissza is tudja előzni. Eközben a holland öt másodperces büntetést kapott. A 44. körben a holland újra elengedte, későn szóltak neki, hogy nem kellett volna.
Hamilton idei nyolcadik, pályafutása 103. futamgyőzelmét aratta, a leggyorsabb körért járó plusz egy ponttal pedig eltüntette holland riválisa pontelőnyét. Verstappen mögött Bottas lett a harmadik, a finn az utolsó métereken előzte meg Ocont. Pontot szerzett még Daniel Ricciardo (McLaren), Pierre Gasly (Alpha Tauri, Carlos Sainz Jr. (Ferrari), Charels Leclerc (Ferrari), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), valamint Lando Norris (McLaren).
A világbajnokság egy hét múlva Abu-Dzabiban zárul.