- olvasható a versenyhatóság hétfői tájékoztatásában.
Mint írták, tavaly év végén indult vizsgálat a Nutriversum étrend-kiegészítők reklámjai miatt, amelyek Gődény György gyógyszerész szereplésével népszerűsítették a termékeket a YouTube-on, illetve egyéb csatornákon. Az eljárás feltárta, hogy a reklámok az élelmiszerekre vonatkozó uniós szabályokkal ellentétesen hirdették az étrend-kiegészítőket Gődény György gyógyszerésszel, hangsúlyosan kiemelve végzettségét és foglalkozását. A közösségi szabályozás értelmében ugyanis a kereskedelmi üzenetekben – tartalmuk valóságától függetlenül – tilos élelmiszerekkel kapcsolatban orvos, egészségügyi szakember, vagy (bizonyos kivételekkel) egészségügyi szervezet ajánlásaira hivatkozni.
Kifogásolták azt is, hogy egyes reklámok megtévesztően sugallták a cég étrend-kiegészítőiről, hogy fogyasztásuk képes kiváltani a változatos, kiegyensúlyozott étrendet. Az EU-s szabályozás szerint ugyanakkor az étrend-kiegészítők reklámozásakor kifejezetten tilos erre utalni, hiszen tudományosan megalapozatlan, téves tájékoztatást jelent a fogyasztóknak. A forgalmazó együttműködött a versenyhatósággal: levette a kifogásolt videókat, elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslatról is. Emellett egy belső programot is készítenek, hogy megelőzhessék a hasonló jogsértéseket. Ennek hatására mérséklődött az összeg, amely azonban még így is tetemesnek mondható.