Charles Leclerc, a Ferrari pilótája nyerte a Spanyol Nagydíj időmérő edzését, így a vasárnapi 66 körös futamot ő kezdhette meg az élről. A monacói mellől a vb-címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája startolhatott, míg a másik Ferrarit vezető Carlos Sainz Jr. a harmadik pozícióból vághatott neki a hazai viadalának. A konstruktőrök között vb-címvédő, de az idényt gyengén kezdő Mercedes némi meglepetést okozott George Russell-lel, aki a negyedik helyre kvalifikált, megelőzve a Red Bull mexikói pilótáját, Sergio Pérezt, valamint Lewis Hamiltont.
A rajt után Leclerc megtartotta az első pozíciót, a harmadik helyről startoló Sainz viszont beragadt, Russell és Pérez is elment mellette. A negyedik kanyarban aztán Kevin Magnussen (Haas) ment neki Hamilton autójának, a dán a sóderágyban kötött ki, a brit Mercedese pedig defektet kapott, így mindketten a mezőny végére kerültek. A 7. körben aztán Sainz folytatta idei vesszőfutását, senkitől sem zavartatva kicsúszott a sóderágyba, ahonnan csak a 11. pozícióba tért vissza. A 9. körben Verstappen ugyanott hibázott, mint Sainz, ő viszont mindössze a negyedik pozícióig esett vissza.
A 11. körben a spanyol kezdte meg a kerékcserék sorát, a Red Bull pedig helycserét rendelt el Verstappen és Pérez között. A hollandnak viszont csakúgy, mint az időmérőn problémája akadt az állítható hátsó szárnyával, így Russell némiképp fellélegezhetett. A 14. körben mindketten kereket cseréltek, Pérez a tizennyolcadikban állt ki. Verstappen eközben roppant dühösen rádiózott csapatával, amiért nem működött autóján a DRS.
Leclerc a 22. körben állt ki, hat másodperces előnnyel tért vissza Russell elé. A 24. körben Verstappen aktiválni tudta a DRS-t, a célegyenes végén meg is előzte a britet, aki azonban egy kemény, de szabályos manőverrel visszavette a pozíciót.
A 27. körben a több mint 13 másodperccel vezető Leclerc autója váratlanul meghibásodott, a monacói versenye drámai módon idő előtt véget ért, Russell állt átmenetileg az élre. Egy körrel később Verstappen kiállt ismét kereket cserélni, Russell viszont megkapta gyorsan Pérezt maga mögé. A 31. körben Pérez a frissebb gumikon és a működő hátsó szárnnyal könnyen megelőzte a britet.
A 37. körben Verstappen a friss, lágy abroncsokon már szinte utolérte Russellt, aki inkább kiállt kereket cserélni, így tett Pérez is, így a címvédő állt az élre. A 44. körben Verstappen harmadszor is kiállt új abroncsért, s meglehetősen simán tért vissza a második helyre, lemaradása pedig csak öt másodperc volt csapattársával szemben. A 47. körben a Red Bull üzent Péreznek, engedje el a közeledő Verstappent, aki senkitől sem zavartatva győzött, sikerével pedig átvette a vezetést az összetettben a nullázó Leclerc-től.
„Kicsúsztam a pályáról, nem mindig működött a DRS, de a stratégiával sikerült az élre kerülni és végül nyertem. Próbáltam összeszedett maradni, nagyon örülök a győzelemnek”
– értékelt a címvédő.
„Először vagyok dobogón Spanyolországban, úgyhogy örülök. Közel volt a győzelem, de ez egy nagyszerű eredmény a csapatnak” – fogalmazott az érezhetően frusztrált Pérez, aki egy darabig azt hihette, övé lesz a siker.
„Mindent beleadtam, hogy magam mögött tartsam Maxot, de örülök, hogy harmadik lettem és sok pontot gyűjtöttem” – fogalmazott a boldog Russell.
Úgy tűnt, a szenzációs felzárkózást bemutató Hamilton lesz a negyedik, ám másfél körrel a leintés előtt szólt neki a csapata, ki fog fogyni az üzemanyaga, ezért, ahol lehet, csak guruljon, így végül Sainz mögött ötödik lett. Pontot szerzett még Bottas, Ocon, Norris, Alonso és Cunoda.
A világbajnokság egy hét múlva Monacóban folytatódik.
A vb-pontverseny élmezőnye
Pilóták: 1. Verstappen 110 pont, 2. Leclerc 104, 3. Pérez 85.
Konstruktőrök: 1. Red Bull 195 pont, 2. Ferrari 169, 3. Mercedes 120.