A magyar irodalom nyolcvan százalékát kukázná, a szimfonikus zenekarok nagy részét feloszlatná, Soros Györgyöt Hitlerhez hasonlítja – a Századvég egykori kutató-elemzője, Demeter Szilárd pontosan tudja, melyek azok a mondatok, amelyek Orbán Viktor fülének kedvesek. Igaz, elvtársai körében e téren is nagy a verseny, elkél a rafinéria is. Amiből jutott elég Demeternek. 2017 végén még a Mediaworks portfóliójához tartozó megyei lapok irodalmi mellékletét, az Előretolt Helyőrséget szerkesztette, egy évvel később már a Petőfi Irodalmi Múzeumot vezette. Miután elődjét, Prőhle Gergelyt „liberális elhajlással” vádolta meg a Mediaworks akkori zászlóshajója, a Magyar Idők, és eltávolították a múzeum éléről.
Demeter nem érte be a múzeum igazgatásával, befolyása a kulturális szférában nőttön nőtt. Legutóbbi sikere, hogy a 130 milliárd forintból gazdálkodó közmédia ezentúl a Petőfi Média Grouppal készítteti el a Petőfi Rádió és TV tartalmait külsős gyártásban. Hogy legyen még inkább „fancy, trendi és szexi”, amivel Orbán hite szerint megnyerhetik a fiatal választók bizalmát. A Petőfi Media Groupot múlt év végén a Petőfi Kulturális Ügynökség hozta létre, amelynek Demeter az igazgatósági elnöke, vezérigazgatója Lóczi János, a Mediaworks kipróbált embere.
A Petőfi Rádió és TV „finomhangolását” Demeter még múlt évben azzal vezette fel, ez az „egyetlen értelmes válasz a nemváltó műtétekre”. Most viszont már arról írt az Indexen: egyes jobboldali elvbarátai a sírján táncolnának, mert nagy a lökdösődés a pénzekért, ezért éppúgy csinálnák ki, mint egykor Prőhle Gergelyt. Ennek csekély a valószínűsége.
A Petőfi Media Group vezető tisztségviselője Lóczi mellett Köő-Tóth Győző és Buda Márton, ők szintén a mediaworksös harcokban edződtek. Ilyen barátokkal Demeternek nincs mitől tartania.