Sok ember számára varázslatos, másoknak inkább félelmetes az a digitális fejlődés, amely a metaverzum körül zajlik. A Facebook Horizon tavalyi megjelenése óta naponta kapunk híreket ebben a témában, azt viszont kijelenthetjük, hogy elhamarkodott véleményt alkothat az, aki még nem járt ebben a világban, hiszen meglepő tapasztalatok mellett egyedi élményben is részük lehet azoknak, akik átlépik a fizikai és a virtuális valóság közötti határt.
A metaverzum és a hagyományos VR közötti különbség az, hogy a metaverzumban saját világot tudnak építeni az emberek, közösségi tereket nyithatnak, ahol avatarjaikon keresztül kommunikálhatnak és interakcióba léphetnek egymással.
Az Internet Hungary konferencia a magyar digitális és médiaszakemberek legismertebb találkozási pontja, amelynek idei témája a metaverzum köré épült. Nem volt olyan terület, amely valamilyen szinten ne említette volna, legyen szó e-kereskedelemről, HR-toborzásról, reklámtervezésről vagy akár a médiapiacról. Ennek keretein belül a Lounge Group – Visual Europe Group szervezte meg először, Csermely Ákossal, a konferencia alapítójával közösen azt a kerekasztal-beszélgetést, ahol a résztvevők a fizikai és a digitális térben is találkozhattak egymással, ugyanis a konferencia helyszínén személyesen is jelen voltak a beszélgetőpartnerek, de egymással a metaverzumban folytattak beszélgetést, a közönség pedig egyaránt láthatta a fizikai és a virtuális valóságot. A beszélgetés fizikai és virtuális változatát egy streamen keresztül bárki követhette online.
A kerekasztalban részt vevő Bánki Attila, Császár Előd, Fazakas F. János és Pohly Ferenc arról folytattak szakmai beszélgetést, hogy az emberek életében a jövőben hogyan fog szerepet játszani ez a világ, választhatnak-e, hogy a részesei akarnak lenni, vagy egy idő után mindenki rákényszerül arra, hogy belépjen a metaverzumba.
A Lounge Group diverzifikált szolgáltatási portfólióval rendelkező full service ügynökség, amely integrált, 360 fokos reklámkampányok stratégiai tervezésén és megvalósításán túl, többek között médiatervezéssel, médiavásárlással, klasszikus PR-feladatok ellátásával, kommunikációs tanácsadással, rendezvényszervezéssel is foglalkozik. A cégcsoportnak 2020 óta tagja a rendezvénytechnikai iparágban piacvezető Visual Europe Group.
„A reklám- és a digitális piac talán az egyik leginnovatívabb terület a telekommunikáció mellett. Naponta találkozunk olyan megoldásokkal, amelyek megkönnyítik a fogyasztók életét vagy akár egy információ eljuttatását. A metaverzum is ilyen, nagy lehetőségek vannak benne, annak ellenére, hogy még nagyon az elején járunk. Sok kutatást és tesztet kell végeznie mindenkinek, aki ezzel foglalkozik ahhoz, hogy lássuk, milyen módon tudjuk hasznosítani a virtuális világ adta lehetőségeket. Mindezt elősegítve, a piacon egyedülálló módon szerveztünk egy úgynevezett figital kerekasztal-beszélgetést, és emellett lehetőséget adtunk a virtuális világba való belépésre annak a közel kétezer embernek, akik jelen voltak a konferencián” – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.
A metaverzum mögötti technikai háttér nem tűnhet bonyolultnak, hiszen csak egy VR-szemüvegre van szükségünk. Azonban ezeknek a tereknek a megalkotása nem egyszerű folyamat. Endresz István, a Visual Europe Group kreatív stúdiójának vezetője úgy fogalmazott:
„A metaverzum applikációkban tereket alkotni egészen újszerű megközelítést igényel. Leginkább a számítógépes játékfejlesztéshez áll közel, de az általunk használt platformban mindent „odabent”, virtuális grafikai eszközökkel kell megépíteni és megrajzolni, nem lehet kívülről importálni képeket, kész modelleket. Egészen szürreális élmény volt, ahogy a fejlesztés során az ország 3 különböző pontjáról ugyanabba a virtuális térbe léptünk be VR-headsetekkel meetinget tartani, ahol néha bent találtunk egy fejlesztőt, aki éppen építette a virtuális terünket. A munka mellett tudtunk lazítani is, hiszen volt kosárpalánk és pingpongasztal. A LGR X VEG virtuális iroda a fejlesztés végére már olyan otthonosnak tűnt, mint a saját irodánkba bemenni.”
A cégcsoport metaverzum-projektjének következő állomása a BrandFestival lesz, ahol az odaérkezőknek szintén lehetőségük nyílik arra, hogy bepillantást nyerjenek a virtuális valóságba.