próba;Lánchíd;terhelési vizsgálat;

- Jól vizsgázott a Lánchíd a kamionok alatt

Szombaton 24, egyenként 20 tonnás tehergépkocsi ment át rajta.

Az elsődleges adatok alapján jól vizsgázott a Lánchíd, amelynek a teherbírását szombaton 24, egyenként 20 tonnás tehergépkocsival tesztelték – derül ki a BKK lapunkhoz is eljuttatott közleményéből.

A statikus és dinamikus próbaterhelésen azt vizsgálták hogy milyen alakváltozásokat idéz elő a Lánchíd szerkezetében, ha a meghatározott pontjain 20 tonnás tehergépkocsik állnak. Mérték azt is, hogyan viselkedik az átkelő, ha nagy tömegű jármű halad át rajta 5, 20 és 30 kilométer per órás, valamint a tehergépkocsival biztonságosan elérhető legnagyobb sebességgel. Ehhez – hangzik a közlemény – 24, egyenként 20 tonnás teherautót használtak tucatnyi teherállásban, időnként üres útpályával, máskor egy vagy két sorban, egyszerre 12 vagy 24 járművet felsorakoztatva az előre meghatározott pozíciókban. 

Az alakváltozásokat, vagyis azt, hogy a Lánchíd mennyire hajlik meg,  a Duna-partról 0,5 milliméter pontosságú geodéziai műszerrel mérték. A lánckötegeken, a függesztőrudakon, a bentmaradó, régi hídszerkezeten, illetve az új acélpályán elhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével azt figyelték, milyen alakváltozások jelennek meg a szerkezetben, és milyen feszültségek keletkeznek az egyes elemekben. A budai pillér tetején lévő koronasaru-teremben a koronasaru elmozdulását is monitorozták. „A részletekbe menő értékelés még folyamatban van, de az elsődleges adatok alapján a Lánchíd jól vizsgázott: a terhelés során mért értékek megegyeztek a szakemberek által számított értékekkel” – írja a BKK, amely szerint a Lánchíd felújítása továbbra is az ütemtervnek megfelelően és a költségkereten belül zajlik.

Budapest  XIV. kerületének MSZP-s polgármestere becsületsértőnek tartja és visszautasítja az önkormányzat és az ATV együttműködése elleni támadásokat. Szerinte az efféle tájékoztatásra a kormányzati propaganda és médiatúlsúly miatt van szükség.