A föld terméketlenné vált, az állatok, növények kihaltak, az utolsó emberek a Budapestet körülvevő mesterséges kupola alatt találtak menedéket - ilyen lesz a világ a Műanyag égbolt című, egész estés animáció készítőinek víziója szerint mintegy száz év múlva. A disztópikus jövőben az egyén szabad akaratát fel kell áldozni a közösség túlélésének érdekében, ám a szerelmet nem lehet korlátok közé szorítani. Ebben a kegyetlen világban, ahol a túlélésnek súlyos ára van, egy férfi minden szabályt áthág, hogy megmentse a felesége életét. A Nagy-Britanniában végzett, nemzetközi fesztiválokat megjárt magyar rendezőpáros, Bánóczki Tibor és Szabó Sarolta egy csaknem száz fős nemzetközi csapattal több mint hat éve dolgozik a film előkészítésén és gyártásán. Az egész estés animáció a rotoszkóp-technika modern változatával készül: a jeleneteket színészekkel vették fel (a két főszereplő Keresztes Tamás és Szamosi Zsófia), a gyártási folyamat során minden egyes képkockát átrajzolnak, a lenyűgöző látványú hátteret pedig 3D-ben animálják hozzá. A Műanyag égbolt még 2015-ben nyert az Inkubátor programon, de – mondhatni – kinőtte magát, miután végül 2.4 millió eurós költségvetésből készült: támogatta a Nemzeti Filmintézet, a Szlovák Audiovizuális Alap (ez lesz az első egészestés szlovák animáció), és hosszú idő óta ez az első közép-kelet-európai koprodukció, amely elnyerte az Európa Tanács Eurimages támogatását is. A berlini világpremier után márciusban érkezik a mű a magyar mozikba.
Animációs művek terén jól állunk, hiszen korábban már kiderült: Erhardt Domonkos Szemem sarka című animációjának világpremierje a Berlinale Generation 14+ programjában lesz. A magyar főváros hangulatát magával ragadóan tükröző rövidfilm, melyben a budapesti panoráma is megjelenik, azt a pillanatot mutatja be, amikor két, addig egymás számára ismeretlen ember élete összetalálkozik egy pillantás erejéig. A barátnőjéhez hazafelé buszozó fiú zötykölődés közben veszi észre, hogy a szemközti oldalon ül egy kedves lány, aki zavarba ejti őt. Mindössze az ablak tükröződésében találkozik tekintetük, és a fiú - habár csak gondolatban -, de enged a csábításnak és elképzeli, milyen lenne, ha a buszon ülő lánnyal lehetne.