Az Ynsight Research kutatást végzett azzal kapcsolatosan, hogy minden idők öt legnézettibb Netflix sorozatára hogyan reagáltak a magyar netezők. A mintegy tizenhat hónapos vizsgált időszak a Squid Game, a Stranger Things, a Wednesday, a Jeffrey Dahmer sztori és A nagy pénzrablás kapcsán született reakciókat elemezték.
„A megjelenések trendjén látható, hogy az elmúlt másfél évben a magyarok előszeretettel beszélgettek kedvenc Netflix-sorozataikról a neten” - emelte ki Csiby Fruzsina, az Ynsight közösségi médiaszakértője, a kutatás vezetője a lapunkhoz eljuttatott közleményben. A szakember szerint a legnépszerűbb hazai streaming platform TOP 5 sorozatát rengetegszer, csaknem huszonegyezer alkalommal emlegették itthon. „A megjelenések hangulatát és a kommentek számát tekintve is a Wendesday lett itthon a legnépszerűbb sorozat, hiába végzett világszerte a 3. helyen” – fejtette ki Csiby Fruzsina.
A szériát ráadásul nem csak kibeszélték a felhasználók, hanem egyenesen ráálltak a Wednesday Addams-es tartalmak gyártására. Jenna Ortega ikonikus táncából TikTok trend lett, valamint a rajongók sorra készítettek magukról „Addams family vibes” típusú tartalmakat.
Bár itthon általában a Facebook tölti be az elsőszámú közösségi média szerepét, a felhasználók ott leginkább a már megjelent hírekre szoktak reagálni. A Netflix 5 legnépszerűbb sorozatáról viszont a Twitter felületén zajlott leginkább a diskurzus. A második legtöbb megjelenés a különböző hírportálok és filmes blogok felületein jelent meg. A legnépszerűbb tartalmak főleg a Nyerd meg az életed (Squid Game) sorozathoz kapcsolódtak, melyekben a vloggerek saját vetélkedőt rendeztek ennek mintájára, vagy pedig Minecraftban alkották újra a látottakat.
A netnográfiai kutatás a Talkwalker közösségi média monitoring eszköz használatával készült. A téma szempontjából releváns diskurzus összegyűjtése kulcsszavas kereséssel történt, a cikkben foglalt megállapítások algoritmusalapú elemzés, majd egy azt követő manuális mélyelemzés során fogalmazódtak meg.