Kevés olyan sportág van Magyarországon, amely annyira dinamikusan fejlődne, mint a kerékpár. Pedig mintegy tíz éve igencsak mélyről indul az építkezés, a kerékpársport üzletileg értelmezhetetlen volt, nem kapott elég felületet sem a tévében, sem a közösségi médiában, igaz, nem is nagyon volt miért, lévén nem volt hazai körverseny és magasan jegyzett versenyző sem.
2015-ben sikerült újjáéleszteni a nagy múltú Tour de Hongrie-t, amelyet az évek során egyre magasabb szinte emeltek, így eljutottak oda a szervezők, hogy most már ők válogathatnak a világ legjobb csapatai közül.
„A jelentkezés már decemberben lezárult, az nincs teljesen szinkronban, amit mi látunk és amit eddig kommunikáltunk – jelentette ki Eisenkrammer Károly, a TdH főszervezője a Népszava érdeklődésére. – Ahogy a versenynaptár megjelent, másnap ránk zúdultak a nevezések, olyan csapatokat kellett elutasítanunk, akiknek négy-öt évvel ezelőtt könyörögtünk volna, hogy eljöjjenek. Ahhoz, hogy egy lengyel vagy egy cseh csapat szabadkártyát kapjon, ahhoz leigazol magyar versenyzőket, ez mindent elárul arról, hol tartunk. Bizonyos szempontból elértük a plafont: Ineosnál, Quick-Stepnél nagyobb csapatokat, Jacobsennél, Groenewegennél nagyobb sztárokat nem tudunk meghívni, mert, hogy nincsenek. A célunk, hogy ezt a színvonalat megtartsuk, a kerékpársportot minél több emberrel ismertessük és szerettessük meg.”
„A tavalyi Giro d’Italia sikere az idei Tour de Hongrie sikerének ágyazott meg. Most ott tartunk, hogy a következő két évre vannak felkéréseink az útvonallal kapcsolatban, sokkal több város várja a versenyt, mint ahová lehetőségünk van elvinni” – tette hozzá a főszervező.
Világszínvonalú versenyünk tehát már van, a kerékpáros turizmus, ezzel együtt az infrastruktúra is feljődik, tavaly pedig Kőbányán átadták a Velodromot, ami a pályakerékpáros szakág fejlődésének ágyazhat meg. Idén hosszú idő után van újra kontinentális országúti csapata is hazánknak az Epronex révén, így nagyobb az esély rá, hogy Valter Attilához vagy Vas Kata Blankához hasonlóan újabb versenyzők kerüljenek közelebb az elithez.
„Szerintem motiváltabbak a fiatalok, látják, hogyha jönnek az eredmények, akkor nincs lehetetlen – jelentette ki érdeklődésünkre Dér Zsolt, az országúti válogatott szövetségi kapitánya. – Elég jó ifijeink vannak, a serdülő korosztályunk sem rossz. Ebben a korban még elég nehéz megmondani, hogy kiből lesz eredményes bringás. Remélem, hogy a meglévő 20-30 versenyzőből legalább egy-egy eljut magasabb szintre. Magyarország korábban nem volt a térképen, a hazai versenyzőkkel nemzetközi viszonylatban nem igazán foglalkoztak, most viszont már lehet elkezdik keresni ők is a következő Valter Atit” – folytatta a szövetségi kapitány, akit arról is kérdeztünk, mit vár a szezonban a 24 éves csömöri bringástól.
„Berobbant, megmutatta a Jumbo-Vismának, mennyire erős. A hétvégi Stade Bianchén Wout van Aert nem lesz a csapatban, szerintem Attila lesz az egyik csapatkapitány. Jó formában van és nagyon motivált, győzelmet várok tőle valamelyik versenyen” – zárta szavait.