Zöldzóna;szponzor;téli sportok;Co2;

Az Audi is ott van a szponzorok között

- Klímaszennyezők a legnagyobb támogatói a téli sportoknak

Irónikus, hogy a téli sportokat olyan vállalatok szponzorálják, amelyek a felmelegedésért, így az egyre kevesebb havas napért, lejtőért a leginkább felelősek - olvasható a Badvertising (Rosszreklám) nevű kampánycsoport és a New Weather Sweden kutatóközpont által készített legújabb jelentésben. Úgy találták, legalább száz eseményt, szervezetet és sportolót támogatnak fosszilis tüzelőanyag vállalatok, autógyártók és repülőtársaságok. Ez olyan, mintha a téli sportok a saját koporsójukba vernék a szögeket, mondta egy olimpiai bajnok.

83 szerződést találtak a jelentést készítők, amelyek autógyártókkal kapcsolatosak. A Nemzetközi Sí és Snowboard Szövetséget az Audi szponzorálja, a gyár autóinak majdnem 90 százaléka volt benzin és gázolaj meghajtású 2021-ben. 12 olyan szerződést találtak, amelyek fosszilis-üzemanygot előállító, használó cégekhez köthetők, köztük van a Gazprom az Equinor, öt légitársaság, például a British Airways és az SAS.

Ismeretes, milyen kevés hó esett ezen a télen az Alpokban. Egy friss kutatás szerint 36 nappal rövidebb most a havas napok száma, mint a sokéves átlag, jelenleg 90 ezer négyzetkilométerrel kisebb a havas területek nagysága az északi féltekén. A 2022-es pekingi téli olimpiát majdnem teljes egészében mesterséges havon kellett megrendezni. A topsíelők arra hívták fel a Nemzetközi Síszövetséget, hogy észszerűbben rendezze meg a versenyeket, ebben az évben a férfiaknak kétszer kellett Észak-Amerika és Európa között ingázniuk. 

A Meta egy új nyelvi modell bevezetését jelentette be. A LLaMA célja, hogy segítse a tudósokat és mérnököket a mesterséges intelligencia alkalmazási területeinek fejlesztésében.