1. Érdemi és nyilvános párbeszédet az oktatás megújításáról! Hiteles tájékoztatást a kormány és a közmédia részéről!
A Belügyminisztérium és a kormány nem hajlandó leülni és megbeszélni a problémákat. Kompromisszumokra sem képesek. Kizárólag utasítanak, büntetnek és jogszabályokat hoznak, mindenféle egyeztetés nélkül. Mint ismeretes, az eddigi ellenőrzési formákon kívül most be akarnak vezetni egy újabb teljesítményértékelési, pontozásos rendszert, és ehhez akarják kötni a fizetést. Nos, nem minden pedagógus tudja tanulmányi versenyre küldeni a tanulóit, sőt nem mindenkinek naprakész az adminisztrációja. De attól még lehet szuper tanár.
A státusztörvény bevezetése egyértelműen arra megy ki, hogy a pedagógusokat kordában tartsák, ne nyilváníthassanak szabadon véleményt: hiszen akár a saját technikai eszközeiket is bekérhetnék, hogy ellenőrizzék a rajta tárolt tartalmakat. A közmédia és a kormány tájékoztatása teljesen torz képet fest a valóságról: szerintük például pedagógushiány nincs is.
2. Fejezzék be a pedagógusok lejáratását, az oktatási szereplők megfélemlítését! A kirúgott vagy leváltott tanárokat azonnal helyezzék vissza az állásukba! Megbecsülést a pedagógusoknak!
A státusztörvény bevezetésével éppen ennek az ellenkezője a cél. Sem társadalmilag, sem anyagilag nem vagyunk és nem is leszünk megbecsülve.
3. Érdekérvényesítő sztrájkjogot a pedagógusoknak!
Az új törvény a jogfosztást teszi normává.
Kattintson és regisztráljon a teljes cikk elolvasásához a mobil Népszaván! Egy hétig szabad a betekintés.
Miért rossz, elavult az oktatási rendszer?
Miért vezet rengeteg problémához egyéni és társadalmi szinten is, ha a szexuális nevelést tabusítjuk?
Miért maradok valószínűleg mégis pedagógus?
– derül ki cikkünkből még.