Magyarország is csatlakozott a járművek károsanyag-kibocsátását csökkentő uniós kezdeményezés ellenzőihez – derül ki az automobilwoche.de beszámolójából, amelyet a villanyautosok.hu vett észre.
Mint írják, a szabályozás célja, hogy mind a benzines, mind a dízelüzemű járművekre ugyanazok a normák vonatkozzanak. Az új norma értelmében korlátok közé szorítaná a kipufogócső gázait, továbbá a fékek és a gumik szennyezését, a leváló finom szemcséket és mikroműanyagokat is.
A nézeteltérés azonban a belsőégésű motorokkal kapcsolatban alakult ki. Az autógyártók szerint ezek a konstrukciók az évtized közepén kapják meg az utolsónak szánt új motorgenerációt, és ezek fejlesztése már nagyrészt lezárult, vagy előrehaladott állapotban van, tehát, mondhatni, felesleges rajtuk már szigorítani. A legtöbb márka hitet tett az elektromos átállás mellett, ezért inkább arra költenének, semmint egy kifutó technológiába fektessenek – teszik hozzá.
Az Euro 7 támogatói ezzel szemben azzal érvelnek, hogy a 2034. december 31-ig eladásra kerülő belsőégésű motoros autók még vagy két évtizedig velünk lesznek, ezért nem elhanyagolható kérdés, hogy 2055-ig mit pöfékelnek a levegőbe.
Az autógyártók mellett Olaszország, Bulgária, Csehország, Franciaország, Lengyelország, Portugália, Románia, Szlovákia és Magyarország sorakozott fel, így – mint azt a portál megállapítja – van elég szavazatuk a javaslat elgáncsolásához.