Magyarország;vasút;MÁV;bezárás;Építési és Közlekedési Minisztérium;

Vasúti mellékvonalak bezárására készül a MÁV és az Orbán-kormány

A mellékvonalak bezárása aligha fogja enyhíteni az akut járműhiányt.

Döbbenet – kommentálta csütörtök esti Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg civil szervezet, hogy a MÁV-Start és az Építési és Közlekedési Minisztérium tíz vasúti mellékvonal bezárásra készül Magyarországon. 

A Közlekedő Tömeg értesülései szerint 

  • a 38 Nagyatád - Somogyszob,

  • a 47 Godisa - Komló,

  • a 78 Balassagyarmat - Ipolytarnóc,

  • a 89 Miskolc - Tiszaújváros,

  • a 98 Abaújszántó - Hidasnémeti,

  • a 103 Karcag - Tiszafüred,

  • a 114 Mátészalka - Csenger,

  • a 121 Mezőhegyes - Újszeged,

  • a 125 Mezőhegyes - Battonya

  • és a 146 Lakitelek - Kunszentmárton

mellékvonalról van szó, csakhogy a civil szervezet szerint a mellékvonalak bezárása aligha fogja enyhíteni a MÁV problémáit és akut járműhiányát, hiszen kevesebb mint tíz jármű szabadul fel egész Magyarországon. „A MÁV dízelüzemű vonalait érintő krízis megoldása egyszerű lenne: a pályaállapotok javítása bontott anyagból, és a járműállomány rendbe hozása karbantartással és használt járművek beszerzésével a fővonali projektekhez képest századannyi forrásból megvalósítható. Nem pénzkérdésről van tehát szó, kizárólag a döntéshozói elköteleződés hiányzik” – írja a Közlekedő Tömeg, amely összefüggést a bezárási hullám és a három nappal ezelőtti hodászi baleset között.