Döbbenet – kommentálta csütörtök esti Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg civil szervezet, hogy a MÁV-Start és az Építési és Közlekedési Minisztérium tíz vasúti mellékvonal bezárásra készül Magyarországon.
A Közlekedő Tömeg értesülései szerint
a 38 Nagyatád - Somogyszob,
a 47 Godisa - Komló,
a 78 Balassagyarmat - Ipolytarnóc,
a 89 Miskolc - Tiszaújváros,
a 98 Abaújszántó - Hidasnémeti,
a 103 Karcag - Tiszafüred,
a 114 Mátészalka - Csenger,
a 121 Mezőhegyes - Újszeged,
a 125 Mezőhegyes - Battonya
és a 146 Lakitelek - Kunszentmárton
mellékvonalról van szó, csakhogy a civil szervezet szerint a mellékvonalak bezárása aligha fogja enyhíteni a MÁV problémáit és akut járműhiányát, hiszen kevesebb mint tíz jármű szabadul fel egész Magyarországon. „A MÁV dízelüzemű vonalait érintő krízis megoldása egyszerű lenne: a pályaállapotok javítása bontott anyagból, és a járműállomány rendbe hozása karbantartással és használt járművek beszerzésével a fővonali projektekhez képest századannyi forrásból megvalósítható. Nem pénzkérdésről van tehát szó, kizárólag a döntéshozói elköteleződés hiányzik” – írja a Közlekedő Tömeg, amely összefüggést a bezárási hullám és a három nappal ezelőtti hodászi baleset között.
Hat utas szenvedett égési sérülést a Hodásznál meghibásodott vonaton, Lázár János azonnali vizsgálatot rendelt el