Budapest;Tarlós István;főpolgármesteri hivatal;112-es segélyhívó;

Leszerelik a 300 millióból telepített segélyhívó oszlopokat Budapesten

A mostanra fekete zsákkal becsomagolt oszlopoknak csak a havi üzemeltetési költsége másfél millió forint volt.

„Jelen társadalmi körülmények között nem találkozott a lakossági igényekkel“ az a 132 darab segélyhívó oszlop, amelyet 2015-16-ban állítottak fel a főváros forgalmas csomópontjaiban, ezért ezeket leszerelik – közölte a Népszava megkeresésére a Fővárosi Önkormányzat.

A narancssárga oszlopokról a 112-es segélyhívó számot lehetett hívni, de az első, Deák téri oszlop 2015-ös átadáskor Tarlós István, akkori főpolgármester arról beszélt, hogy 186 oszlopot terveznek állítani, amelyek wifi szórásra és panorámaképek készítésére is alkalmasak lesznek.

A főváros közlése szerint az oszlopok tervezése és felállítása

316 millió forintba (2015-ös árakon), üzemeltetésük pedig havi másfél millióba került. 

Az oszlopokban a Yettel (akkori nevén Telenor) mobilszolgáltató SIM-kártyái működtek, egészen ez év július 31-éig. 

A Népszava megkeresésére a Főpolgármesteri Hivatal azt közölte, hogy 2022-ben mindössze 48 valós segélykérés érkezett az oszlopokról, ezért a városvezetés nem kívánta sem meghosszabbítani sem újra kötni az üzemeltetési szerződést.

Kerestük Tarlós István korábbi főpolgármestert - aki jelenleg Orbán Viktor kormányfő tanácsadója - , 

hogy milyen információ vannak az oszlopok kihasználtságáról, egyetért-e a leszerelésükkel, illetve érez-e felelősséget a végső soron kidobott több több százmillió forint miatt,

de kérdéseinkre nem reagált.