MÁV;InterCity;tehervonat;Nagytétény;

Illusztráció

- Az automata biztosítórendszer előzte meg a tehervonat és az InterCity ütközését Nagytéténynél

A két szerelvény egymástól 400 méterre állt meg. Vizsgálják, hogy miért hagyta figyelmen kívül a mozdonyvezető a tilos jelzést.

Az automata biztosítórendszer állította meg szombaton azt a tehervonatot, amelyik a tilos jelzés ellenére Nagytétény állomásnál ráhajtott arra a sínre, amin épp egy InterCity jött szembe – hangzott el az RTL Híradóban.

A tehervonat szabálytalanul, a tiltó jelzés ellenére ment az állomás felé. A szerelvény eleje már átért a másik sínre, keresztülhajtott a váltón, és el is törte azt. A MÁV tájékoztatása szerint a biztonsági berendezés észlelte a bajt, a tehervonat fékeit meghúzta, és a szemből jövő InterCitynek tilosra váltotta a jelzését.

A két vonat 400 méterre állt meg egymástól. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke az RTL Híradónak azt mondta, ez akkor is balesetnek számít, ha nem ütköztek össze a vonatok.

– Most az automatika tette a dolgát, és megakadályozott egy balesetet. De ettől még ez jogilag balesetnek számít, és a közlekedésbiztonsági szervezet fogja kivizsgálni, hogy pontosan mi is történt

– magyarázta Dorner Lajos.

Így még nem tudni, miért hagyta figyelmen kívül a mozdonyvezető a tilos jelzést, és hajtott egyenesen az állomás felé, keresztül a váltón, ami nem neki volt beállítva.

Az eddigi augusztus 27-i csúcs 39,3 fok volt, még 1950-ben rögzítettek Csongrádon.