;

Budapest;Karácsony Gergely;BKK;hidak;forgalom csökkenés;agglomeráció;forgalomnövekedés;közlekedési dugók;fizetős M0-ás;

A „hídvám” a fővárosi kerületek közötti belső közlekedésnek is keresztbe tenne

- Karácsony Gergely térképen mutatja be, hogy a kormány a fizetős M0-ssal és a „hídvámmal” miként lehetetlenítené el Budapest és környéke közlekedését

A tervezett intézkedés modellezése szerint a Budapestet elkerülő körgyűrűn jelentősen csökkenhet, a város belső hídjain és útjain, a bevezető utakon, különösen az M3-as autópályán durván nőhet a forgalom.

„Fejezzék be az autósüldözést!” – írhattam volna ennyit is, de az ostoba leegyszerűsítéseket és a buta szlogeneket meghagyom a Fidesznek és a lakájmédiának. Mi inkább modellezünk és érvelünk, ezek alapján küldtem el a fővárosi önkormányzat véleményét a kormánynak az M0-s fizetőssé tételéről – tette közzé Facebook-oldalán Karácsony Gergely a díjfizetés bevezetésének várható forgalmi hatásait a városi úthálózaton. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az úgynevezett Egységes Forgalmi Modell (EFM) segítségével térképen mutatta be, hogy mi történne, ha a kormány terve valóra válna.

Karácsony emlékeztetett, hogy a kormány javaslata szerint az M0-s elkerülő út teljes szakasza – beleértve a Dunán átívelő Megyeri hidat és a Deák Ferenc hidat, valamint a Ráckevei (Soroksári)-Duna felett átívelő hidat is – fizetőssé válna 2024 januárjától. A bemutatott térképen zölddel jelölték a forgalomnövekedést, pirossal pedig a forgalomcsökkenést egy átlagos hétköznap teljes napi forgalmával számolva.

– A fizetősre tervezett utakon, és ennek hatására az M0-s autóúton és az M31-es autópályán csökken a forgalom, ezzel párhuzamosan többletforgalom jelenik meg Budapesten belül és az agglomerációs bevezető utakon, több dugót eredményezve – emelte ki Budapest vezetője, aki részletezte is a modellezés megdöbbentő eredményét.

  • 1.) A bevezető utakon és az M3-as autópályán várható a legnagyobb forgalomnövekedés, ezzel tovább növelve az amúgy is forgalmas útszakaszok terheltségét.

  • 2.) Az egyébként is legnagyobb forgalmat szállító Árpád hídon és a Rákóczi hídon lenne a legtöbb dugó a kormány tervei miatt.

  • 3.) Olyan budapesti autósoknak is hídvámot kellene fizetniük, akik a III. és a IV., valamint a XXI. és a XXII. kerületek között, vagyis a városon belüli közlekedésre használják a kormány által fizetőssé tenni kívánt hidakat. A forgalmi modell alapján naponta mintegy 16.700 ilyen utazás történik Budapesten belül, vagyis ez a sarc több tízezer budapestinek jelenthet többletkiadást.

  • 4.) Szintén forgalomnövekedést jelentene a városon belül az is, hogy a teherforgalom számára olcsóbbá válik áthajtani a fővároson, mint azt az M0-s autóúton megkerülni. Ez elfogadhatatlan.

  • 5.) Abszurd, hogy a kormány tervei szerint útdíjat kellene fizetni a BKK által megrendelt budapesti buszok után is, amelyek egyébként budapesti célpontok között szállítják az utasokat az M0-s hídjain. Ezek a BKK járatok jelenleg 29 autóbusz rendelkezésre állását igénylik, ráadásul a díjfizetés bevezetése ennél jóval nagyobb számú járműállományt érintene.

Karácsony Gergely a posztjában le is vonta a következtetést: „Nem az M0-s és hídjainak fizetőssé tétele, hanem az M0-s ingyenessége szolgálja Budapest érdekeit. Ezt várjuk el a kormánytól.”

A főpolgármester szerint a kormány lépése azon túl, hogy dugókat és környezetszennyezést okozna Budapesten, igazságtalan sarcot jelentene a budapestieknek, ezért határozottan állítja, hogy vissza kell vonni ezt a javaslatot.

A baltás gyilkos szabadon engedése is alighanem remek alapokat teremtett a kétoldalú kapcsolatoknak.