Bár a Tungsram tönkrement, a nagy múltú magyar cég kisvárdai gyárának és a repülőgép-karbantartó cégének új tulajdonosa lett - írta meg az Mfor.
A felszámoló augusztus közepén írt ki árverést a Tungsram következő birtokelemeire:
az egyik leánycégben lévő 67 százalékos üzletrészre (1,18 milliárd forint),
a kisvárdai gyárra (637 millió forint),
301 darab ipari gépre (46 millió forint).
Minderre az árverés szeptember 11-i lezárultáig egyetlen, 1,8 milliárd forintos ajánlat érkezett be, így a vásárló - akinek személye egyelőre ismeretlen - minden gond nélkül meg is nyerte az árverést.
Az Mfor cikke felidézi, hogy a Tungsram Operations Kft.-nek 67 százalékos részesedése volt az Aero Space Power Kft.-ben, amely vállalat repülőgéphajtómű-alkatrészek javításával és karbantartásával foglalkozik. A Tungsram mellé 2021 decemberében beszállt társtulajdonosnak az elsősorban kelet-magyarországi ipari ingatlanfejlesztéseiről ismert, de a légi közlekedési ágazatban is aktív Herdon István XANGA nevű cégcsoportja. Egy korábbi, G7-nek tett nyilatkozata után - amelyben előrevetítette, hogy él a tulajdonostársként őt megillető elővásárlási joggal a csomag egészét illetően - az Mfor azt feltételezi, hogy esélyesen ő lehet az ajánlattevő.
"Azért működik még ez a cég, mert mi életben tartottuk – ha már így jártunk a Tungsrammal, becsapva is érezzük magunkat. Futunk a pénzünk után, de nemcsak azért fontoljuk meg az ajánlatadást, mert nem akarjuk elbukni az eddigi befektetésünket, hanem mert még mindig hiszünk benne, hogy sikeres lehet ez a vállalat" - mondta korábban Herdon István a G7-nek.
Az üzletember egyébként valószínűleg megengedheti magának a rizikósabb beruházásokat, hiszen 45-50 milliárd forintos becsült vagyonával stabilan a 100 leggazdagabb magyar közé tartozik, az Mfor szerint a 30. hely környékén mozog. Többek között az övé a debreceni repülőtér is.
Csak hitegették a tungsramosokat, többen utcára kerültek a hajdúböszörményi üzemből, Újpestről pedig mindenkit elküldtek