2010 és 2020 között 1785 kilométernyi utat újítottak fel 2723 milliárd forintból. Mindez azt jelenti, hogy a 32 ezer kilométeres úthálózat alig egy százaléka, vagyis 0,6 százalék volt érintett éves szinten – derül ki a G7 cikkéből.
Az adatokhoz eleve nehézkesen jutott hozzá a portál, mivel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) először elutasította a témában benyújtott közérdekű adatigénylést. Ezt csak a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) felszólítására adták ki. Ekkor derült ki, hogy a fent említett időszakban gyorsforgalmi utakra az esetek 68, elkerülő utakra 12, főutakra pedig 8 százalékában jutott pénz. Az új mellékutak mindössze egy százalékot tettek ki.
A lap szerint egyébként az építőipari beruházások bőven infláció felett drágultak. Ez a tendencia különösen 2015-től figyelhető meg. Ekkor szakított Simicska és Orbán. Ezt követően már Mészáros Lőrinc cégei, illetve a Szíjj László-féle Duna Aszfalt nyerte el a közpénzes tendereket. Utóbbi vállalkozóban érhető tetten az úgynevezett Lölő-jelenség is - legalábbis ha elhisszük Pesty László állításait.
Pesty László: Fogok konkrét neveket mondani, kik követtek el köztörvényes bűncselekményeket