A magyar közéletre jellemző, az elmúlt években eldurvult hangnem mellőzésével, de igencsak élesen vitt be találatot Mártha Imre, a Budapesti Közművek vezérigazgatója a Fidesz parlamenti frakcióvezetőjének, Kocsis Máténak – vette észre a hvg.hu. Kocsis Máté a budapesti cégvezetőknek kifizetett többmilliós prémiumokon háborogva, a főváros cégvezetőt támadta azzal, Gyurcsány Ferenc volt kormányfő, a DK elnöke dicsérte, sőt, azt állította, hogy „több Márta Imrét szeretne”. A csörte a vezető kormánypárti politikus és a fővárosi közszolgáltatásokért felelős cégvezető Facebook-oldalain zajlott.
A frakcióvezető „Mesés jutalmak a Városházán – dugók, kosz és szemét az utcákon” címmel ekképpen nyitott: „Főpolgármester urunkat lenyűgözi, ahogy cégvezetői dolgoznak. Méghozzá annyira jól dolgoznak szerinte, hogy 8-10 milliós jutalomfalatot érdemelnek. Mártha Imre is.” Majd egy fordulattal Gyurcsány Ferencet idézte:
„Azt gondolom, hogy a hozzánk közel álló világ fogja vezetni Budapestet a jövő évi választások után is (!)” Megjegyezte, hogy volt miniszterelnök „több Mártha Imrét” szeretne.
„Csak hogy világos legyen: amíg Karácsony Gergely siránkozik a főváros csődközeli helyzete miatt, Gyurcsányék kipakolják a kasszát, pont úgy, mint régen az egész országot. És úgy tervezik, hogy még fél évtizedig ezt fogják csinálni: a városban semmit, a városházán mindent” – fogalmazott Kocsis Máté.
Mártha Imre így replikázott: „Néztem mit írt Kocsis Máté egzisztencia-politikus úr, aki életében nem dolgozott nagyvállalatnál, komolyabb vállalkozásban vagy egyéb, a gazdasági életben hasznos helyen.”
„Ha majd egyszer sikerül neki elvégezni az angliai Cambridge-i Egyetemet (nekem ösztöndíjjal sikerült) és évtizedekig többezer fős hazai és nemzetközi közmű társaságokat irányítani (volt tisztem vezetni többek között az MVM Csoportot, az Invitel Csoportot, jelenleg a Budapesti Közműveket) akkor érdemes lesz figyelni a gazdasági, cégvezetési ügyekkel kapcsolatos mondanivalójára” – írta.
Mindaddig Kocsis Máté szerepe – tette hozzá – „csak foxi-maxi jelentőségű ebben a kérdésben”, majd megjegyezte:
„Én soha nem voltam politikus, nem is leszek, de megélhetési-politikus úr helyében élénken érdeklődnék az állami energetika összeomló ügyfélszolgálatai és a kisiklott vasúti közlekedés illetékesei körében.”
A posztpárbaj kiindulópontjaként szereplő cégvezetői jutalmakról szóló információkat lapunknak a főpolgármester, de az érintett cégek közül a BKK és a BKV sem tagadta, de közölték, hogy szó sincs mesés prémiumokról. Mint írtuk, a BKK, illetve a BKV összesen 65 millió forint prémiumot osztott szét vezetői között. Karácsony Gergely arra hívta fel a figyelmet, hogy a BKK-nak és a BKV-nak nagyjából tízszer annyi utasa van, mint a MÁV-nak, vezetőik viszont fele annyit keresnek, mint a MÁV vezetői. Az is kiderült egyébként, hogy prémiumot a BKK megalakulás óta fizetnek, s az idei kifizetéseket az igazgatótanács, a felügyelőbizottság (beleértve az fb-tag Wintermantel Zsoltot, a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjét) és a főpolgármester is jóváhagyta, míg a BKV-nál ezeket a kifizetéseket minden évben betervezik a költségvetésbe.
Már képzik az ázsiai sofőröket, novembertől a fővárosi buszokon a BKK egyik külső szolgáltatójának alkalmazásában tűnhetnek felGyurcsány Ferenc: még nem döntött a DK Karácsony Gergely támogatásáról