A Forma-1 üzleti szempontból jelenleg szárnyal, a sportág még sosem volt ennél jobb helyzetben – jelentette ki Lawrence Stroll, az Aston Martin csapat tulajdonosa azon fölvetésre, miszerint a sorozatnak szüksége van-e új csapat felvételére az Andretti Global révén. Merthogy az elmúlt egy hétben nem Max Verstappen közelgő, s szombatra meg is valósult harmadik világbajnoki címe szolgáltatott beszédtémát, hanem sokkal inkább a sorozat jövőjét firtató kérdések.
Bár a helyszíneken rendre telt ház előtt bonyolítják le a Forma-1-es versenyeket, összességében hullámzó a sorozat televíziós nézettsége, ami leginkább a világbajnok holland pilóta dominanciájával magyarázható. Amikor a Liberty Media 2016-ban megszerezte az F1 jogait, a sorozat új irányt vett, melynek része volt a show növelése. A 2021-es szezon kétes kimenetelű vége pedig tovább fokozta az indulatokat. Igen ám, de a sorozat valódi arca más: rendszerint kiábrándítóan egysíkú, elég, ha csak a Michael Schumacher, Sebastian Vettel vagy Lewis Hamilton által uralt évekre gondolunk. Verstappen tavalyi és idei dominanciája visszahozta a valóságot, amire valamit reagálni kell(ene). De nem lesz egyszerű, mert 2025 végéig marad a szabályrendszer, a Red Bull előnye pedig ugyan talán csökken, de még mindig jelentős.
A Liberty még több sprintfutamot akar, míg Mohammed bin Szulajm, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke kevesebb versenyt, és az Andretti befogadását szorgalmazza, ugyanakkor ez esetben a tortát 10 helyett 11 szeletesre kellene vágni, amely érthetően nem tetszik a csapatoknak. Egyértelműen fokozódik az ellentét, a kérdés az, hogy a sorozat jövője szempontjából előremutató irányba mozdulnak-e el, vagy pedig győz az anyagi érdek – az utóbbi eset rendkívül rossz színben fogja feltüntetni az egész sportágat.